پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

معاون سیمای رسانه ملی:

تغییر هویتی «شبکه پنج» در دوره‌های مختلف موجب بلاتکلیفی شده/تصمیم برآن شد تا این شبکه از این‌ پس با نام شبکه «تهران» فعالیت کند

آرم شبکه پنج سیما-شبکه تهران

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی گفت: شبکه «پنج» از این پس با نام شبکه «تهران» و بازیابی هویتی آن و با مختصات این شهر و استان فعالیت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محسن برمهانی، در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه تهران با توجه به افت‌وخیزهای فراوان این شبکه که در سال های گذشته با نام‌هایی چون اقتصاد، تهران و پنجِ سیما فعالیت کرده است، اظهار داشت: تغییر هویتی شبکه در دوره‌های مختلف موجب بلاتکلیفی شده و مخاطب نمی‌دانست با چه شبکه‌ای مواجه است و کار با سختی‌هایی روبه‌رو بود که درنهایت تصمیم برآن شد تا این شبکه از این‌ پس با نام شبکه «تهران» فعالیت کند.

وی به مشارکت مطلوب شبکه‌های استانی با استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های استانی اشاره و ابراز امیدواری کرد: مشارکت بهتری را از سوی متولیان شهری شاهد باشیم.

برمهانی همچنین ضمن قدردانی از زحمات سعید اشناب، مدیر سابق این شبکه، برای محمدباقر اعلمی، مدیر جدید شبکه تهران آرزوی توفیق کرد و او را فردی مؤمن، متعهد و مسلط به ارتباطات استانی معرفی کرد که به‌واسطه خدمتش در معاونت امور استان‌ها، با مقتضیات و مناسبات اداره شبکه استانی آشناست.

نقش ممتاز رسانه در ترغیب مردم به مشارکت در امور شهر

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: تهران به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب خودش یک کشور است و آثارش علاوه بر نقاط مختلف کشور، فرای مرزهای جغرافیایی نیز رخ‌نمایی می‌کند. تهران به عنوان قلب سیاسی نظام اسلامی‌ با قدمت ۲۳۷ ساله پایتختی ایران است و تبدیل آن به الگویی برای نیل به اهداف تمدنی اسلام که نمایانگر معنویت، عدالت، آزادی، استقلال، پیشرفت و پرچم‌داری علم و دانش باشد، ضروری است. در این صورت است که نمی‌توانند ما را به‌دروغ، متهم به ناکارآمدی کنند.

وی افزود: کار سختی بر عهده همه ماست که بتوانیم ظرفیت تحقق شعارهای انقلاب را در تهران و براساس مظروفی درست و با عقلانیت بالا پیاده کنیم. تحقق این مهم جز بر مدار و اندیشه مبارک انقلاب، پیروی از رهبری و مشارکت مردم میسر نمی شود. مردم باید میدان‌دار امر باشند و خودشان را متولی تغییر و تحول بدانند. ما معتقدیم تحول را جز در متن جامعه و همراهی مردم نمی‌توان رقم زد و حتماً عناصر فعال در شهر در همه ابعاد مسئولیت‌های بزرگی دارند.

شهردار تهران با مروری بر جزئیات اجرای طرحی تحت عنوان «من شهردارم» و جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه گفت: جنس مدیریت مشارکتی یک الگو و مسیر است و مردم اگر مجاب نشوند با ما مشارکت نخواهند کرد. در این میان نقش رسانه بسیار ممتاز است، به‌شکلی که بتواند رضایت مردم را جلب و کامشان را شیرین کند تا امکان همراهی آنها در گام‌های اول و سپس میدان‌داری کار فراهم ‌شود.

زاکانی افزود: اهالی رسانه باید در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر بگردند و آنچه نیاز شهروندان است؛ اما به‌غفلت مورد بی‌توجهی قرار گرفته را برجسته کنند و در کنار بیان هنرمندانه خدمات، ذکر نیازها و مجموعه تلاش‌ها، فرهنگ‌ سازی کرده و مردم را تشویق به مشارکت کنند.

تلاش برای اطلاع‌رسانی به‌موقع و نمایش هوشمندانه دستاوردها
سعید اشناب مدیر سابق شبکه تهران با اشاره به رویکرد مدیریتی این شبکه طی چهار سال و اندی گذشته گفت: سؤال ابتدایی ما برای تعریف مأموریت و راهبرد شبکه پنج در ابتدای کار این بود که ما چه تفاوتی با شبکه‌های یک، دو و سه داریم و با اطمینان به این پاسخ رسیدیم که تهرانی هستیم و این وجه تمایز ما با دیگر شبکه‌هاست.

وی افزود: تقریباً با این شعار که هیچ کاری در حیطه مسئولیت و توان ما در تهران نباید روی زمین بماند، چند سیاست مهم را در دستور کار قرار دادیم؛ نخست اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم در مواردی چون وقوع سیل، زلزله و کرونا بود. دوم آنکه واسطه‌ای بین مردم و مسئولان شهری باشیم و باور داشتیم که حتماً بعد از رفع مشکل از مسئول مربوطه تقدیر کرده و نتیجه را به مردم اعلام و احساس امید را منتقل کنیم.

توجه ویژه به شهرستان‌های استان تهران در شبکه تهران

محمدباقر اعلمی مدیر جدید شبکه تهران گفت: همکاران در گذشته زحمات فراوانی متقبل شدند اما تغییر چندباره هویتی شبکه بر اقداماتش سایه افکنده بود و حالا که عنوان شبکه به نام «تهران» برگشته، ظرفیت بزرگی برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم با همکاری مدیران استانی و شهری اقدامات درخوری انجام دهیم.

وی معرفی رویش‌های جدید انقلاب، کمک به ترمیم آسیب‌های اجتماعی و سایر معضلات شهری و معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردها را از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم این شبکه دانست و عنوان کرد: در دوره جدید معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردها قطعاً جایگاه خاصی خواهد داشت. شاید در ادوار مختلف در تبیین وقایع مهم تاریخ معاصر پایتخت کم‌کاری کرده‌ایم که باید آن را جبران کنیم.

اعلمی از توجه ویژه به معرفی خدمات شهری نیز خبر داد و گفت: هدف‌گذاری جدید ما حضور پررنگ شهرستان‌های استان تهران در شبکه تهران است و آنها بسته ثابتی خواهند داشت. همچنین اچ‌دی‌سازی شبکه، موضوعی بااولویت است و امید است همه ظرفیت‌های شهری نیز پای کار بیایند تا بتوانیم این دستاورد مهم را محقق کرده و در دهه فجر رونمایی کنیم.

در این آیین علاوه بر حضور همکاران و مدیران معاونت سیما و شبکه‌های مختلف، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.