پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

الهه رضایی:

اگرچه هنوز خاله‌ها و عموها می‌توانند باشند ولی باید سبک برنامه‌سازی قدیم تغییر کند

الهه رضایی

سینماپرس: مجری قدیمی برنامه کودک گفت: باید سبک قدیم برنامه‌سازی برای کودکان تغییر کند. بخصوص الان که انفجار رسانه‌ای رخ داده روش‌های قدیمی جوابگو نیست.

به گزارش سینماپرس، الهه رضایی، مجری قدیمی گروه کودک در پاسخ به این سوال که اگر امروز به بچه‌های نسل جدید بگویید از تلویزیون فاصله بگیرید و به عقب بروید، گوش می‌کنند؟ گفت: از آنجایی که بچه‌های نسل جدید ارتباطشان با فضای بیرون بخصوص فضای مجازی بیشتر است و اطلاعات بیشتر دارند، ارتباط برقرار کردن با آن‌ها سخت‌تر است؛ مگر اینکه روش‌های مناسبی بکار گرفته شود و ما اثبات کنیم به درد نسل جدید می‌خورد.

رضایی ادامه داد: بچه‌های الان با توجه به اطلاعاتی که به آن‌ها سرازیر می‌شود، علاقه‌مندی‌هایی دارند. چرا یکسری از برنامه‌های خارجی را می‌پسندند؟ اگر برنامه‌ساز بداند بچه چه می‌خواهد و با چه سرگرم می‌شود، می‌تواند جوابگو نیاز کودک باشد.

این مجری درباره برنامه‌های کودک که براساس سبک‌های قدیم برنامه‌سازی ساخته می‌شوند، توضیح داد: باید آن سبک‌ها تغییر کند. اگرچه هنوز خاله‌ها و عموها می‌توانند باشند، ولی باید سبک برنامه‌سازی قدیم تغییر کند. مگر ما در ۵۰ سال گذشته زندگی می‌کنیم؟ بخصوص الان که انفجار رسانه‌ای رخ داده و با این همه اطلاعات این نوع برنامه‌سازی‌ها جوابگو نیست. ما باید خودمان را با خواسته‌های بچه‌ها تطبیق دهیم و اجازه ندهیم به هر چیزی وارد شوند. چون بچه هستند و ممکن است خوب و بد خود را تشخیص ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.