سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

مدیر «سیمافیلم»:

«تلویزیون» همواره کمپانی تولید هنرمند و بازیگر بوده است/«پلتفرم‌ها» حساب کتاب‌های فیلمسازی را به هم ریختند

مهدی نقویان در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: مدیر سیمافیلم گفت: پلتفرم‌ها چون با سود و بازاریابی مستقیم توانستند خودشان را اداره کنند، رقیبی جدی در رقابت‌های مالی شدند.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «جام‌جم» شب گذشته با موضوع سریال‌سازی و آثار نمایشی با حضور مهدی نقویان، مدیر مرکز سیمافیلم و حامد عنقا، تهیه‌کننده و کارگردان با سابقه سینما و تلویزیون روی آنتن رفت.

مهدی نقویان مدیر مرکز سیمافیلم در برنامه تلویزیونی «جام جم» ضمن اشاره به وضعیت نیروی انسانی همکار با صداوسیما گفت: شکاف اجتماعی که ما در سال‌های اخیر دیدیم بخشی به دلیل کم کاری نهادهای مربوطه است، ولی دشمن را در این معادلات فرض نمی‌کنیم. بالاخره دشمن کار می‌کند و بخشی از نیروها را هم به سمت خودش کشانده است و این باعث یک ترس مجازی برای هنرمندان شده است.

گاهی مشت خود را برای رقبا باز نمی‌کنیم

او در رابطه با همکاری صداوسیما با هنرمندان نیز گفت: گاهی در بحث‌های مدیریتی برخی از مسائل و مذاکرات با هنرمندان پنهان می‌ماند که در واقع ما مشت خود را برای رقبا باز نمی‌کنیم. پلتفرم‌ها، چون که با سود و بازاریابی مستقیم توانستند خودشان را اداره کنند، رقیبی جدی در رقابت‌های مالی شدند و حساب کتاب‌های فیلمسازی را به هم ریختند. البته تلویزیون همواره کمپانی تولید هنرمند و بازیگر بوده است و این موضوع هیچ ایرادی ندارد.

مشکلات ما رقابت‌های نادرست مالی و نیروی انسانی است

مدیر سیمافیلم در ادامه افزود: بحث اقتصادی در کارهای تولید ما بسیار مهم است. بحث مهم دیگر نیروی انسانی است. تلویزیون نهادی است که مثل تمام تلویزیون‌های حکومتی دنیا باید برای منافع حکومت خودش کار کند. اگرچه موانع بسیاری هم دارد. به طور مثال تولید فیلم‌های تاریخی هزینه‌های گزافی دارد و این‌ها موانع و مشکلاتی است که همواره پیش پای تلویزیون بوده است. بیشتر مشکلات ما رقابت‌های نادرست مالی و بحث نیروی انسانی است.

حامد عنقا، تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز با اشاره به حضور افراد مشترک در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون گفت: به شهادت ۲۰ و چند سال کار کردن در تلویزیون خیلی پارامتر مالی را عامل موثر نمی‌دانم. همین الان یک کار خوب از آقای کمال تبریزی (سرزمین مادری) در حال پخش است. مطلقا هیچ پلتفرمی نه تنها در امروز بلکه همان زمان که این کار در حال پخش بود، توان مالی پرداخت ماهانه این بازیگران را نداشته و ندارد.

مردم سریال خوب را می‌بینند

عنقا ادامه داد: اینکه دو پلتفرم، سه پلتفرم خودشان را در رقابت با همدیگر ببینند با توجه به سهم محدودی که از بازار دارند طبیعی است، اما اینکه سازمان صداوسیما خودش را رقیب پلتفرم‌ها بداند را متوجه نمی‌شوم. وظیفه حاکمیتی صداوسیما هم این است که برنامه خوب برای مردم بسازد، نه برای رقبا. مردم سریال خوب را اگر در شبکه یک سیما پخش کنید می‌بینند، فیلیمو هم پخش شود می‌بینند، اگر تلوبیون هم باشد می‌بینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.