سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

«نظام الدین کیایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینماگر» بیشتر برای دلش در سینما کار می کند چرا که کار در «سینما» به او آرامش می‌دهد

نظام الدین کیایی در اختتامیه دوازدهمین جشن تصویر سال

سینماپرس: نظام الدین کیایی صدابردار برجسته و پیشکسوت سینما معتقد است: در بخش هنر نمی توان حکومت کرد و مدیر در بخش هنری نقش مدیر ندارد و باید همراه و همدل هنرمندان باشد.

صدابردار فیلم های سینمایی «شمعی در باد» و «چهارشنبه خون به پا می شود» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا زمانی که تفکر غلط و اندیشه غیر سینمایی در سینما حاکم باشد قطعاً ما نمی‌توانیم شاهد حل مشکلات و معضلات سینما و سینماگران باشیم.

کیایی یادآور شد: من ۵۰ سال در سینما تلاش کردم نه برای موفقیت در کار و به اسم و رسم رسیدن؛ این کار را کردم چون از آن لذت می بردم و تنها با سینما بود که حال می کردم. شاید اگر قرار بود نماینده مجلس یا یک ارتشی شوم هرگز یک روز خوش در خاطراتم نمی ماند شاید اگر به من می گفتند مدیرعاملی یک شرکت بزرگ را بر عهده بگیر هرگز نمی پذیرفتم چرا که جان و روح من با سینما عجین شده و این مسأله قطعاً برای بسیاری از اهالی سینما وجود دارد.

این سینماگر تأکید کرد: سینماگر بیشتر برای دلش در سینما کار می کند چرا که کار در سینما به او آرامش می دهد. کار فرهنگی کردن برای همه ما یک ارزش است. ذات هنر برای ما سینماگران مهم است و می دانیم که همه چیز تاریخ انقضا دارد جز هنر که هیچ گاه تاریخ انقضا نداشته و نخواهد داشت.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی باید این نکات مهم را درک کنند و بدانند که سینماگران با چه اشتیاقی و چه هدفی برای سینما کار می کنند. باید آن ها را درک کنند و شرایط را برای ادامه حضور و فعالیت شان در سینما تسهیل کنند تا فرهنگ و هنر این مرز و بوم روز به روز بیشتر ارتقا پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.