سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

علیرام نورایی:

هنگامی‌که هنرمند دغدغه مسکن و بیمه یا دستمزد داشته باشد وجه ارزنده هنر خود را جلوه‌گر نمی‌کند

علیرام نورایی

سینماپرس: بازیگر سریال «محرمانه» ضمن اشاره به سختی نقشش در این سریال متعادل‌سازی دستمزدها را نکته مهم و بسیار بحث‌برانگیزی دانست.

به گزارش سینماپرس، علیرام نورایی بازیگر در گفت‌وگو با میزان درباره سریال «محرمانه» گفت: داستان سریال «محرمانه» نشان می‌دهد که در دوران بحران کرونا، برخی افراد و گروه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند و با ایجاد اختلالات و مشکلات مختلف تلاش می‌کنند تا دانشمندان را از راه خود که ساخت واکسن کرونا است، دور کنند. این اثر روایتی جذاب از پیشرفت‌های علمی و تلاش‌های دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی را روایت کرده است.

وی ادامه داد: به‌عنوان یکی از اعضای تیم سازنده سریال «محرمانه» معتقدم زحمات بسیاری برای ساخت این اثر کشیده شده است و بخش‌های اکشن و جذاب آن در انتظار پخش است.
نورایی در مورد نقش خود در سریال «محرمانه» بیان کرد: نقش شخصیتی به نام «کاظم» را در سریال «محرمانه» بازی می‌کنم؛ نقشی سخت و در عین حال اکشن. چندین بار سر صحنه‌های مختلف و زمان فیلم‌برداری این سریال مصدوم شدم، اما خیلی زود سرکار بازگشتم.

این بازیگر تاکید کرد: فشار کار در سریال «محرمانه» بسیار زیاد بود، از سوی دیگر تداخل برنامه‌های من برای سریال «محرمانه» و ضبط مسابقه «شهروند و مافیا» دشواری‌های کار را برایم چند برابر کرد، اما با این حال همه عوامل برای دست یافتن به یک اثر خوب تلاش فراوان کردند؛ بنابراین آرزو می‌کنم این اثر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مخاطبان از تلویزیون فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: ذائقه مخاطبان تغییر کرده و نیاز است تا مسئولین تدابیری مناسب را در پیش گیرند تا بار دیگر روزهای طلایی و اوج تلویزیون بازگردد؛ زمانی که هم‌زمان با شروع شدن برخی سریال‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها خلوت می‌شدند.

نورایی در مورد دستمزدها و مشکلات هنرمندان گفت: اگرچه صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد تدابیری را اندیشیده‌اند، اما باید تاکید کنم که دغدغه و مشکلات هنرمندان بسیار است؛ بنابراین نیاز است تا رویکرد و تدابیری موثرتر و گسترده‌تر که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، در دستور کار قرار دهند. هنگامی‌که هنرمند دغدغه مسکن و بیمه یا دستمزد داشته باشد وجه ارزنده هنر خود را جلوه‌گر نمی‌کند. هنرمندانی که دغدغه نان نداشته باشند، می‌توانند آثاری ارزشمند را بیافرینند.

وی در مورد دستمزدها تاکید کرد: متعادل‌سازی دستمزدها نکته مهم و بسیار بحث‌برانگیزی است. برخی از هنرمندان دستمزدهای نجومی دریافت می‌کنند، اگرچه این امر به پاس تلاش آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما برخی دیگر از پیشکسوتان ماه‌ها بیکار هستند و کسی به سراغ آن‌ها نمی‌رود. ایجاد تعادل در دستمزدها سبب می‌شود تا حس عدالت در بین هنرمندان توسعه یافته و دلگرمی بیشتری برای ادامه فعالیت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.