یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

از نظم آمریکایی گذر کردیم/با همکاری‌های جدید در ایجاد نظم نوین جهانی «ایران» و «چین» می‌توانند موثر واقع شوند

محمدمهدی ایمانی‌پور

سینماپرس: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین روز یکشنبه تفاهم‌نامه مبادلات فرهنگی امضا کردند.

به گزارش سینماپرس، تفاهم‌نامه سه ساله مبادلات فرهنگی میان تهران و پکن روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی نشستی امضا شد.

حجت‌الاسلام ایمانی پور در این نشست گفت: با توجه به علاقه دو کشور برای توسعه روابط امید است این برنامه زمینه‌ساز گسترش روابط دو جانبه باشد.

وی افزود: ما از نظم آمریکایی گذر کردیم با همکاری‌های جدید در ایجاد نظم نوین جهانی دو کشور می‌توانند موثر واقع شوند.

ایمانی‌پورادامه داد: تشکیل کمیته فرهنگی مشترک حاکی از توسعه روابط دو کشور است و امید است با کوتاه کردن فاصله جلسات، زمینه توسعه روابط را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: امید است معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در این سفر از اماکن فرهنگی، تاریخی و فرهنگی بازدید کنند و گفت و گوهای دو جانبه با همکاران ما خواهند داشت

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین هم گفت: برای اجرای مبادلات در مرحله بعدی بتوانیم دو طرف در گسترش روابط فرهنگی و هنری تلاش کنیم.

لو اینگ چوانگ با بیان این که پیش از برگزاری جلسه کمیته، صحبتی با حجت‌الاسلام ایمانی پور داشتیم، افزود: برای برگزاری جلسه امروز دو طرف خیلی زحمت کشیدند که از این زحمات تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: قبل از برگزاری کمیته مشترک، برای تعمیق روابط باید یک سری پروژه‌ها را اجرایی کنند و بر این اساس روابط فرهنگی دو طرف به تمام معنا پیش برود.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، طرفین در قالب کمیته‌ مشترک فرهنگی با حضور حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مفاد تفاهم‌نامه را بررسی کردند.

روزبه در این نشست با اشاره به روابط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی گفت: ما توسعه همکاری های خود را در حوزه فرهنگی انجام خواهیم داد و در این زمینه تلاش‌های خود را گسترش می‌دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین در راس هیاتی برای شرکت در دومین کمیته مشترک فرهنگ ایران و چین به تهران آمده است.

این هیات روز گذشته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی دیدار و گفت وگو کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: امیدواریم این سفر زمینه ساز همکاری بین دو کشور باشد، ایران و چین دو شریک راهبردی هستند.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور افزود: در نظر داریم فضاهای فرهنگی هم‌پای فعالیت های سیاسی گسترش پیدا کند.

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: روابط دوستانه ای با چین داریم و آثار متعددی همواره از کشور چین در جشنواره های ما حضور داشته است.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به ظرفیت سینمایی کشورهای عضو شانگهای افزود: کشورهای شانگهای با توجه به ظرفیت های که در حوزه سینما دارند می تواند قدرت جدیدی در برابر هالیوود باشد.

همچنین لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به سابقه تمدنی کهن دو کشور ایران و چین گفت: چین و ایران دو تمدن کهن و باستانی و دارای سابقه دوستی طولانی مدت‌اند که تبادل فرهنگی همواره مورد اهمیت دو طرف است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.