یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

تهیه‌کننده سریال خانگی «عقرب عاشق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینمای مستقل» لوباجت است/«نگاه بیزینسی» به محصولات هنری نمی‌تواند نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد!

سیدرضا محقق در نشست خبری فیلم سینمایی چرا گریه نمی‌کنی؟

سینماپرس: سیدرضا محقق تهیه کننده سریال خانگی «عقرب عاشق» گفت: جلوه های ویژه خاص «عقرب عاشق» یکی از دستاوردهای مهم این پروژه برای سینمای ایران بود! همچنین ما بازیگران خوبی را نیز در این پروژه به سینما و تلویزیون معرفی کردیم و خوشبختانه بنده از ماحصل کار بسیار راضی هستم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آه سرد» و «درب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمایی که بنده دنبال کردم و می کنم سینمای هنری است اما در رابطه با کارهای اخیرم و به خصوص سریال «عقرب عاشق» بحث تفاوت و اینکه در این ژانر تاکنون کاری نکرده بودیم، قدرت ریسک بالایی می خواست و تصمیم گیری سختی داشت اما از جایی که بنده دوست داشتم متفاوت کار کنم و فضای نویی را خلق کنم به سمت تولید این پروژه دشوار رفتم.

وی در همین راستا ادامه داد: دلیل رفتن بنده به سمت تولید این پروژه این بود که معتقدم هم سینما و شبکه نمایش خانگی نیاز به محصولات متفاوت دارد و هم ما به گونه ها و جذب سلیقه های متفاوت نیازمندیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی» سپس با بیان اینکه در تولید فیلم و سریال همه کارها دارای ریسک بالایی هستند اظهار داشت: نکته ای که وجود دارد این است که تولید کاری مانند «عقرب عاشق» ریسک بالاتری نسبت به تولید کارهای رئال دارد چرا که اگر آنطور که باید نتیجه حاصل نشود همه زحمات دست اندرکاران پروژه بر باد می رود.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که آیا شما ضمن تهیه کنندگی سرمایه گذاری این اثر را هم بر عهده داشتید یا خیر متذکر شد: من قبل از ۳-۴ کار اخیرم همیشه خودم تهیه کننده و سرمایه گذار کارهایم بودم. سینمای مستقل لوباجت است و خیلی وقت ها برای دلم فیلم ساختم چون نیمه پنهانی از من بود که دوست داشتم تجربه شان کنم اما در این سریال و فیلم های اخیرم تلاش کردم تا سرمایه گذار داشته باشم.

وی تأکید کرد: پیدا کردن سرمایه گذار برای این کارها دشواری و مشکلات خود را دارد و بسیار هم طاقت فرسا و سخت است اما خوشبختانه توانستم در این زمینه موفق عمل کنم. من خوشحالم که در این پروژه توانستیم کار گروهی خوبی داشته باشیم و با تعامل خوبی که با آقای سهیلی زاده شکل گرفت کار را به سرانجام رساندیم. ذکر این نکته بسیار ضروری است که بنده تمام مشکلات و سختی ها و مسائل مالی را به دوش کشیدم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آهِ سرد» سپس با طرح این نکته که نگاه بیزینسی به محصولات هنری نمی تواند نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد تصریح کرد: من از ماحصل کار راضی ام اما متأسفم که «عقرب عاشق» تبلیغات نداشت. مخاطب من باید از کجا بداند چنین کاری تولید شده که آن را ببیند؟ در بحث تبلیغات این کار چیزی نداشتم و خالی خالی بودم. اگر کار را مردم دیدند تبلیغات دهان به دهان خودشان بوده؛ من این پروژه را کاملاً به پلتفرم واگذار کردم و آن تبلیغاتی که باید نداشت و نگاه سلیقه ای و نگاهی که نمی دانم چه باید اسمش را گذاشت در آن حاکم بود. یکی از لازمه های هر فیلم و سریالی تبلیغات و کار رسانه ای است که ما در این کار نداشتیم.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: یک زمان یک کار برای پلتفرم است و خودش سرمایه گذاری می کند اما ما این سریال را خارج از پلتفرم ساختیم و خودمان تولید کردیم و این نوع کارها ریسک بالایی دارد.

به گزارش سینماپرس، «سیدرضا محقق» متولد سال ۱۳۶۱ داری تحصیلات دکتری فقه و حقوق می‌باشد و از از اواخز دهه ۱۳۸۰ هجری‌شمسی به تهیه کنندگی در سینما روی آورده و در کارنامه فعالیت حرفه‌ای خود آثاری همچون: نگاهی به آسمان، او خوب سنگ می زند، ممیرو، ایرو، آبی به رنگ آسمان، چرا گریه نمی‌کنی؟، را به ثبت رسانده است و تا چندی پیش با سریال عقرب عاشق در شبکه خانگی حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.