جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

محمد گلریز:

هنر را باید در جاهایی خرج کنیم که لازم است/خواندن برای مردم غزه و فلسطین را افتخاری برای خودم می‌دانم

محمد گلریز؛ تجمع هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: محمد گلریز که صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است، گفت: خواندن برای مردم غزه و فلسطین را افتخاری برای خودم می‌دانم و آرزو دارم روزی برای مردم فلسطین بخوانم و اگر حمایت شوم از خداوند می‌خواهم که آلبومی برای مردم فلسطین منتشر کنم.

به گزارش سینماپرس، محمد گلریز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت هنرمندان ما جمع شدند که حمایت‌های خود را از مردم فلسطین و همچنین انزجار خود را از رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب اعلام کنند. من هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری وظیفه خودم دانستم تا در این عرصه وارد میدان شوم و با صدای حقیر خودم و کارهایی که می‌توانم در این رابطه انجام دهم جامعه را ترغیب و تشویق کنم که حامی رزمندگان فلسطین و مقاومت باشند.

وی افزود: ما هنر را باید در جاهایی خرج کنیم که لازم است. امروز، واقعا آزادگان جهان احتیاج به این مسائل دارند و می‌بینیم که در اعصار مختلف ملت‌های کشورهای دیگر چقدر در این رابطه فعالیت دارند و به صحنه می‌آیند و ما هم باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و در عرصه هنرهای مختلف وارد میدان شویم.

گلریز گفت: هنرمندان ما اکثرا ثابت کردند که در مواقع حساس و در جاهایی که لازم بوده است پای کار آمدند و حمایت کردند و با کارهای هنری خودشان در عرصه‌های مختلف خیلی تاثیرگذار بودند.

او که کاری با نام فلسطین با شعری از مرحوم محمود شاهرخی و آهنگسازی یک بسیجی به نام رمضان عظیمی عرضه کرده گفت: خواندن برای مردم غزه و فلسطین را افتخاری برای خودم می‌دانم. آرزو دارم برای مردم فلسطین بخوانم و اگر حمایت شوم و سرمایه‌گذاری کنند و از خداوند می‌خواهم که آلبومی برای مردم فلسطین آماده کنم.

این خواننده حماسی افزود: همیشه در عرصه سروده‌های حماسی، آیینی و کارهایی که برای شهدا انجام شده همیشه پیشقدم بودم ولی خودم به تنهایی نمی‌توانم این کار را انجام دهم و باید حمایت شوم. این را وظیفه خودم می‌دانم و افتخار می‌کنم که در این راه انجام وظیفه کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.