سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

به عنوان متولی حوزه کودک امیدواریم «بچه زرنگ» به عنوان یک فیلم فاخر در حوزه کودک و نوجوان، به دست همه بچه‌های ایران برسد

حامد علامتی؛ بچه زرنگ

سینماپرس: پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» همزمان با اکران سراسری موفق شد تا از محل فروش محصولات جانبی خود، ۱۲میلیارد تومان به دست آورد که این حرکت، مطابق با عرف بین‌المللی برندهای انیمیشن جهانی صورت گرفته و امید است برای انیمیشن‌های موفق بعدی نیز استمرار داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، این یک عرف بین‌المللی است که پس از عرضه یک انیمیشن موفق، محصولات جانبی آن انیمیشن که می‌تواند شامل عروسک، نوشت‌افزار، پوشاک و... باشد، به بازار عرضه شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این رویکرد، فارغ از آن‌که تبلیغی برای آن برند به حساب می‌آید، رونق خوبی را در حوزه کسب‌وکار شاهد است و سود سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

در ایران اما این حرکت، تاحدودی نوپاست که تاکنون برای چند کار به صورت جسته ‌و گریخته صورت گرفته است. آخرین این تلاش‌ها به انیمیشن بچه زرنگ مربوط است که هم‌اکنون به روی پرده است. بر این اساس، چندی پیش نمایشگاه ایران‌نوشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و محصولات مختلفی در حوزه نوشت‌افزار برای کودکان عرضه شد.

این یک اتفاق خوشایند محسوب می‌شود که کودکان و نوجوانان ما به جای مستمسک قرار دادن محصولات جانبی منقش به برند انیمیشن‌های خارجی، از نمونه‌های داخلی آن استقبال کرده و این فرهنگ‌سازی قطعا به فرآیند تربیت و رشد فرهنگی فرزندان کشور کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

در بخشی از این نمایشگاه، در کنار برندهای مختلف، غرفه‌ای هم به محصولات انیمیشن بچه زرنگ اختصاص داشت که این روزها به روی پرده است و محصولاتش را با توجه به شخصیت‌های ایرانی برای کودکان عرضه کرد.

حامد علامتی؛ مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره غرفه پویانمایی بچه زرنگ و محصولاتی که در این نمایشگاه به فروش رفت توضیح داد: در نمایشگاه ایران نوشت، ۱۰۰هزار محصول داشتیم که این محصولات به میزان ۱۲میلیارد تومان فروش داشتند و استقبال خوبی از آنها صورت گرفت.

وی درباره میزان محصولاتی که در آینده قرار است در طراحی محصولات جانبی این انیمیشن دیده شود، عنوان کرد: ۴۱۱ محصول در ۱۲ سرفصل متفاوت برای این انیمیشن طراحی شده است که به‌تدریج طی ماه‌های آینده تولید و در بازار عرضه خواهد شد. این سرفصل‌ها شامل پوشاک، مواد خوراکی، لوازم تحریر، وسایل خانه، بوردگیم‌ها و. خواهند بود.

علامتی در ادامه درباره وضعیت طراحی محصولاتی که در آینده به بازار می‌آید نیز گفت: محصولاتی که در نمایشگاه عرضه شد، محدود به حوزه نوشت‌افزار بوده است و در حال حاضر در حوزه پوشاک، با برندهای مختلف در حال مذاکره هستیم. بوردگیم‌های این فیلم نیز در حال طراحی و تولید است و تا پایان سال تلاش داریم بخش عمده‌ای از محصولات برای مخاطب عرضه شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان درباره انیمیشن بچه زرنگ که این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است نیز گفت: فرایند فروش بچه زرنگ تا اینجا رضایت‌بخش بوده است و کودکان بسیاری از آن استقبال کرده‌اند و ما به عنوان متولی حوزه کودک امیدواریم این اثر به عنوان یک فیلم فاخر در حوزه کودک و نوجوان، به دست همه بچه‌های ایران برسد.

انیمیشن سینمایی بچه زرنگ محصولی از گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به تهیه‌کنندگی حامد جعفری ساخته شده است.

گروه هنر پویا پیش از این، انیمیشن‌های شاهزاده روم و فیلشاه را به تولید رسانده بود که هر دو این آثار، هم‌زمان با اکران و بعد از آن در حوزه محصولات جانبی، زنجیره‌ای از محصولات را عرضه کرده و با استقبال مواجه شده بودند.

کیف کوله، جامدادی، پاک کن، تراش، خودکار آفیس ۴ رنگه، خودکار آفیس ۸ رنگه، مدادرنگی ۱۲ رنگه، مداد مشکی، مداد قرمز، خمیر سبک خلاقیت، خمیر سنگین بازی، رنگ انگشتی آنتی باکتریال ۶ رنگ، ست ۴ تکه ابزار اندازه‌گیری، برچسب نام و... از جمله این محصولات است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.