دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

با همکاری وزارت علوم؛

«فرهنگستان هنر» به سراغ برگزاری نشست تخصصی رفت

فرهنگستان هنر

سینماپرس: فرهنگستان هنر، نشست‌های تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر» و «فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری» را برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، نشست تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر» به همت پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

در این نشست که مدیریت آن را مجید پروانه‌پور عضو هیئت علمی و مدیر گروه نظریه و نقد هنر پژوهشکده هنر بر عهده دارد، محمدرضا مریدی استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر تهران، با موضوع «گفتمان دانشگاهی هنر و مرجعیت آن در جریان‌های هنری» و جمال عرب‌زاده استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران با موضوع «مشروعیت یا مرجعیت؛ آسیب‌شناسیِ مرجعیت علمی در نهادهای هنری» به سخنرانی می‌پردازند.

نشست تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر»، سه‌شنبه- ۱۸ مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲، به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، تالار گلستان هنر فرهنگستان هنر مراجعه کنند یا از طریق نشانی مجازی http://b۲n.ir/s۶۷۳۴۸ در این نشست شرکت کنند.

«فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری»

نشست تخصصی «فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری» با همکاری انستیتو مدرسه گفت‌وگو، به دو صورت برخط و حضوری برگزار می‌شود.

در این نشست یحیی قائدی دانشیار دانشگاه خوارزمی، مقاله‌اش را با عنوان «جایگاه و نقش تربیت هنری در برنامه فلسفه برای کودکان» ارائه می‌دهد. سپس احمدرضا آذربایجانی پژوهشگر تعلیم و تربیت درباره «جایگاه و نقش هنر در تربیت ذهن اندیشه‌ورز با تمرکز بر هنرهای تجسمی و موسیقی» به سخنرانی می‌پردازد.

«جایگاه و نقش هنرهای نمایشی در برنامه‌های فکرپروری کودکان» نیز عنوان سومین مقاله در این نشست است که بهارک اعظمی پژوهشگر تعلیم و تربیت، ارائه می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست که به‌ صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند روز شنبه- ۲۲ مهرماه ساعت ۱۴ تا ۱۶، به فرهنگستان هنر مراجعه کنند و یا به نشانی مجازی https://b۲n.ir/E۷۰۷۷۱ متصل شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.