شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

«وزیر ارشاد» طی نامه‌ای از «وزیر آموزش و پرورش» درخواست کرده اند که مفاخر فرهنگی و دینی به دانش آموزان مقاطع مختلف معرفی شوند

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

سینماپرس: رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: با معرفی بزرگان ایران‌زمین، دانش‌آموزان از سلوک و حیات فرهنگی این چهره‌ها به مثابه چراغ راه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، پنجاه و یکمین سالگرد ارتحال فقیه و عالم ربانی مرحوم آیت الله محمد کوهستانی با قرائت پیام رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این عالم فقید، استادان حوزه و دانشگاه و مدیران فرهنگی کشور در دانشگاه علم و فن آوری شهرستان بهشهر برگزار شد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم تأکید کرد: جا دارد بزرگانی، چون آیت الله کوهستانی را بیشتر و بهتر به جوانان و نسل‌های امروز معرفی کنیم. به همین جهت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده اند که در قالب کتب آموزشی و در کلاس‌های درس، مفاخر فرهنگی و دینی ایران اسلامی از جمله این عالم و عارف فقید به دانش آموزان مقاطع مختلف معرفی شوند تا با معرفی این بزرگان به عنوان الگوهای برجسته ایران زمین، جمله دانش آموزان جوان از این چهره‌ها و سلوک و حیات فرهنگی آنان به مثابه چراغ راه بهره‌مند شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دنیا گریزی آیت الله کوهستانی اظهار کرد: آیت الله کوهستانی هنوز هم بعد از پنجاه سال در ایران محل توجه است. چرا که خلوص، ایمان و صفای باطن ایشان در کنار دانش علمی و میراث عظیم دانشی باقی مانده از ایشان همواره ساری و جاری است و با توجه به سلوک اخلاقی و دینی که آن عالم فقید داشتند، محبت ایشان در قلب و جان مردم و جوانان جریان دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.