سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

پیمان جعفری:

دل‌گرم کردن هنرمندان خارج از مرکز، امری است لازم و ضروری و انسانی و خداپسندانه، ولی این دلگرمی‌باید تکامل یابد

پیمان جعفری

سینماپرس: یک تهیه‌کننده سینما گفت: تمرکز تولیدات سینمایی در تهران است، از این جهت دلگرم کردن هنرمندان شهرستانی امری لازم و ضروری است.

به گزارش سینماپرس، پیمان جعفری تهیه‌کننده سینما گفت: در شرایط فعلی توجه بیشتر مسئولین به سینما است و طبیعی است که بخش عمده‌ای از هنرمندان در شهرستان‌ها سکونت دارند و نیازمند حمایت و توجه بیشتری هم هستند تا بتوانند فیلم با مختصات بومی اقلیم محل زیستشان تولید کنند.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: به هر حال تمرکز تولید در تهران است و در همه جای دنیا یک شهر چنین مرکزیتی دارد، ولی به نظرم با تقویت دانش فیلمسازان شهرستانی می‌توان از این ظرفیت و تنوع لوکیشنی و جغرافیا در شهرهایی مثل کرمان و جنوب کشور برای تولید آثار با کیفیت استفاده کرد.

جعفری درباره لزوم و ضرورت برگزاری مراسم‌هایی برای تکریم و بزرگداشت هنرمندان باسابقه شهرستانی مثل جشن مهر سینمای ایران افزود: می‌توان از هنرمندان شهرستان‌ها در مراسم این چنینی تقدیر و تشکر کرد، چون به هر حال دلگرم کردن هنرمندان خارج از مرکز، امری است لازم و ضروری و انسانی و خداپسندانه، ولی این دلگرمی‌باید تکامل یابد.

او تاکید کرد: البته به نظرم در این بحث و حمایت تولید در شهرستان‌ها باید صدا و سیما هم نقش داشته باشد و تولیدات مراکز استان را مثل دهه‌های قبل فعال‌سازی کند و در کنارش به مدیران سینمایی برای حمایت از تولیدات باکیفیت در مراکز استان‌ها کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.