سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

وزیر ارشاد:

«جایزه جهانی ادبیات فلسطین» فرصتی برای همگرایی کشورهای اسلامی در حوزه ادبی است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ که در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی حضور دارد، بر تقویت و توسعه روابط فرهنگی دو کشور ایران و کویت تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به قطر سفر کرده است، در دیدار با دبیرکل شورای فرهنگ کویت بر تقویت و توسعه روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با محمد خالد الجسار دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت گفت:بین ایران و کویت روابط عمیق، تاریخی و برادرانه وجود دارد و در این راستا تقویت همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور ضروری است.

وی افزود: در ایران سالانه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف بین المللی در حوزه فرهنگی برگزار می‌شود و کویت می‌تواند در این رویدادها فعالانه شرکت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مشترک کشورهای اسلامی تصریح کرد: جایزه جهانی ادبیات فلسطین که توسط اتحادیه‌های ادبی و فعالان فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود، فرصتی برای همگرایی کشورهای اسلامی در حوزه ادبی است.

در این دیدار محمد خالد الجسار دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت با اعلام آمادگی برای شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری بین المللی کشورمان گفت: ایران کشور برادر ما است و از ابتدای تاسیس دولت کویت با ما دوستی داشته است و آماده ایم تا سطح روابط فرهنگی را ارتقا دهیم.

در این دیدار ولید محمد السیف دبیر کمیته میراث آیسسکو نیز حضور داشت و بر اهمیت ثبت اماکن تاریخی ایران در مرکز میراث آیسسکو به عنوان میراث جهان اسلام تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.