سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

معاون صدا سازمان صدا و سیما:

گرامیداشت دفاع مقدس از وظایف مهم رسانه است

علی بخشی زاده مدیر شبکه دو

سینماپرس: معاون صدا سازمان صدا و سیما، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را پیوند با سیدالشهدا، اهل بیت و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: گرامیداشت دفاع مقدس از وظایف مهم رسانه است.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از آثار تولیدی رادیو ایران با عنوان «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا در ساختمان شهدای رادیو استودیو شماره یک برگزار شد.

علی بخشی زاده معاون صدا در این آیین اظهارداشت: گرامیداشت دفاع مقدس از وظایف مهم رسانه است، نسبت به این ایام نیز رسانه همیشه اهتمام ویژه داشته است. خداوند هیچگاه ما را فراموش نکرده و در دل ما عشق به شهادت را قرار داده است.

وی گفت: به راستی پیام شهدا بر ما چیست؟ با گذری بر نهج البلاغه درمی‌یابیم که امیر المومنین(ع) می‌فرمایند که اجر مجاهدت شهید فی السبیل الله بالاتر از کسی نیست که به انجام گناه قادر باشد ولی عفت بورزد. رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا، اهل بیت و ائمه معصومین(ع) است.

رادیو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم است

مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران نیز با بیان اینکه رادیو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم است، افزود: امروز سال‌ها بعد از دوران دفاع مقدس، رادیو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزاده ها و ایثارگران پیش قدم است.

وی با تاکید بر اینکه رادیو نقش بی‌بدیلی در اطلاع رسانی تحولات مهم کشور دارد، اظهارداشت: رادیو این یار قدیمی و صمیمی مردم ایران همواره نقش بی‌بدیلی در اطلاع رسانی تحولات مهم کشورمان داشته است. رادیو در دوران دفاع مقدس سریعترین و در دسترس ترین رسانه بود که اخبار و پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در کمترین زمان ممکن به مخاطبان مخابره می کرد.

آذرمکان گفت: خاطره خوش آزادسازی خرمشهر که از صدای جمهوری اسلامی ایران مخابره و پخش شد هم اکنون نیز برای همه ما گوش نواز است. ما در رادیو به ویژه رادیو سراسری ایران گفتن و شنیدن از شهدا را وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین اظهارداشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. شهدا چون در این عالم مداخله دارند حاجت می‌دهند و امور مادی‌مان را راه می‌اندازند. شهدا نیازی به یادآوری ندارند چرا که مردم به آنان نیازمندند.

وی افزود: شهدا هرآنچه دوست داشتند به خاطر عشق به خداوند بود به همین دلیل می‌گوییم شهدا نمونه بندگی و عبودیت هستند. به لطف امام خمینی(ره) و تربیت ایشان، ما دارای شهیدان برجسته‌ای از حوزه‌های مختلف در کشور هستیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امام خمینی(ره) با همراهی خانواده‌ها جامعه را تبدیل به یک پادگان تربیتی کرد زنان و مردان جامعه ما با از خودگذشتگی نگذاشتند نایب امام تنها بماند، تا جایی که می‌گویند چنین مردمانی در صدر اسلام نیز حضور نداشتند. در واقع ظهور آن زمانی به وقوع می پیوندد که عوامل غیبت برطرف شود. ملت بزرگ ایران با اینکه ۴۰ سال تحت فشار بوده اما همواره وفاداری خود را ثابت کرده است.

تقدیر از شهدا و برنامه سازان دفاع مقدس

در قسمت‌های مختلف برنامه با حضور قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی بخشی زاده معاون صدا، هاشمی معاون بنیاد شهید، بیدکی مشاور رییس سازمان ثبت احوال کشور، سید حسن نقوی مشاور اصناف ایران، مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران، از خانواده های معظم شهدای والامقام مجید پازوکی، علی تجلایی، حسین فهمیده، سجاد زبرجدی سهراب، محمد ثامنی راد، رضا حاجی زاده، احمد گودرزی، علیرضا قاسمی، سردار احمد سوداگر و محمود کاوه، بابک نوری هریس، محمدحسین نظرنژاد، محمد بروجردی، محمدحسن اسدی طوسی، سردار مدافع حرم حسین همدانی، خلبان احمد کشوری، محمد اصغری خواه، ولی الله چراغچی مسجدی، سید جلیل میری ورکی، میرزا محمد سولگی، منصور گلی، سعید انصاری، یوسف کلاهدوز، مصطفی ردانی پور، فرمانده جاوید مهدی باکری تجلیل شد.

همچنین از برنامه ساز متین السادات فیروزی، گوینده کیوان همتی، تهیه کننده سیما پاتیمار تقدیر شد. در بخشی دیگر از برنامه با حضور بخشی زاده معاون صدا، دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پرتال آثار ارزشمند صد و چهل شهید، صد و چهل روایت رونمایی شد.

با حضور صحراگرد مدیر رادیو تهران، شهاب تالی فرزند شهید و مدیر رادیو پیام و آوا، مهدی رستمی بنیاد امور ایثارگران صدا و سیما، از خانواده شهدا؛ امیر سرلشکر حسین مقیمی، شهید عباس آبیاری، سرلشکر حسن آبشناسان، علیرضا موحد دانش، حسین محرابی، عباس دوران، رضا فرزانه، شهید ورزشکار ابراهیم هادی، علمدار ستار اورنگ نیز تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.