یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«منطقه مورد علاقه» نماینده بریتانیا شد

فیلم سینمایی «منطقه مورد علاقه»؛ جاناتان گلیزر

سینماپرس: فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر از سوی بریتانیا به رقابت بین‌المللی اسکار نود و ششم معرفی شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، بریتانیا فیلم «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی جوایز اسکار در سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد.

این فیلم که با اقتباس از رمان مارتین آمیس در سال ۲۰۱۴ ساخته شده درباره رودولف هس فرمانده آشویتس و همسرش هدویگ است که تلاش می‌کنند در خانه و باغی در کنار کمپ، زندگی رویایی را برای خانواده‌شان بسازند. این فیلم در لوکیشنی در لهستان فیلمبرداری شده و دیالوگ‌های آلمانی و لهستانی دارد.

«منطقه مورد علاقه» در جشنواره کن امسال برای اولین بار اکران شد و جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه فیپرشی را از آن خود کرد.

اوون گلیبرمن منتقد ورایتی در نقد خود درباره «منطقه مورد علاقه» نوشته است: فیلمی فوق‌العاده است: مهیج و عمیق، مراقبه‌وار و دربرگیرنده؛ فیلمی که تاریکی انسان را گویی زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند و در عین حال کنجکاوی ما برای دیدن چیزهای غیرقابل دیدن را به نمایش می‌گذارد.

کریستین فریدل و ساندرا هولر بازیگران این فیلم هستند که قرار است از ۸ دسامبر در آمریکا روی پرده برود.

گلیزر یک دهه پس از «زیر پوست» که سال ۲۰۱۳ ساخت، بازگشتی دوباره به کارگردانی را تجربه کرد.

در همین حال نپال فیلم «هالکرا» ساخته بیکرام ساپکوتا را به عنوان نماینده خود به بخش فیلم بین‌المللی جوایز اسکار معرفی کرد. این فیلم درباره روند استخدام در نپال از نگاه یک کارگر پست است. سوئد هم فیلم «مخالف» ساخته میلاد عالمی را انتخاب کرد که داستان یک ایرانی در شمال سوئد را تصویر می‌کند که به باشگاه کشتی محلی می‌پیوندد.

تاکنون ۵۸ کشور نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.