چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

امیرحسین شریفی:

تحریف در برخی فیلم های دفاع مقدس به دلیل نگاه کاسبکارانه سازندگان شان است

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی گفت: سینمای دفاع مقدس باید در دست سینماگرانی بیفتد که به این حوزه عشق می‌ورزند و به فکر تجارت با آن نیستند!

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما در پی دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان به مناسبت هفته دفاع مقدس و تأکید ایشان مبنی بر اینکه نباید در این کارهای هنری هدف را گم کنیم در گفتگو با سیدرضا منتظری گفت: تحریف و دروغ گویی در برخی فیلم های دفاع مقدس به دلیل نگاه کاسبکارانه سازندگان شان است! سینمای دفاع مقدس باید در دست سینماگرانی بیفتد که به این حوزه عشق می‌ورزند و به فکر تجارت با آن نیستند!

این تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون که شخصاً در این دیدار حضور داشت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معضل اصلی ما در سینما و به ویژه کم کاری در سینمای ارزشمند دفاع مقدس حضور مدیران کج سلیقه و هنرمندانی است که همواره دنبال پول هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: سینمای دفاع مقدس سینمای عشق است! تنها کسانی که عاشق دفاع مقدس باشند می توانند در این سینما کار ماندگار تولید کنند. آنقدر داستان های زیبا از پشت صحنه دفاع مقدس داریم، آنقدر فضاهایی در آن از شب های حمله که خودم شخصا در آنجا حضور داشتم وجود دارد که هر یک می تواند دستمایه تولید فیلم های شاخص شود. اتفاقاتی در پشت صحنه جبهه ها می افتد و رفتار و کردار بچه هایی که با جان و دل آمده بودند بی نظیر است.

این سینماگر کم کاری نویسندگان در حیطه دفاع مقدس را یکی دیگر از آفت های این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه نویسندگان آنچنان که باید از دفاع مقدس نمی نویسند! این خاطرات را باید نوشت و سپس این نوشته ها را بدل به فیلم کرد. ما باید تمام توان مان را بگذاریم تا یاد دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک‌ سرما» و «آوازهای سرزمین من» یادآور شد: حضرت آقا در روزی که افتخار دیدار با ایشان را داشتیم فرمودند آلمان و آمریکا و روسیه و... به ما ظلم کردند اما جوان ها در مقابل شان ایستادند و حالا هم باید جوان ها از این ظلم ها آگاه باشند.

شریفی تصریح کرد: الآن متأسفانه تهیه کنندگان و کارگردانان و نویسندگان کلا از این فضا دور شدند. فیلم های مبتذل و بی سر و ته به کرات‌ تولید می شود اما معلوم نیست جای فیلم های ارزشی کجاست؟ مشخص نیست بودجه های فرهنگی کجا می رود؟

وی‌ در بخش دیگری از این گفتگو نفوذ تفکر غلط در سینمای دفاع مقدس را غیر قابل قبول دانست و در این‌ باره متذکر شد: عجیب است که در دفاع مقدس داستان های زیبا است اما آن ها را نادیده می گیرند و یا فاجعه بارتر آنکه اتفاقات دفاع مقدس را تحریف می کنند یا اینکه اصلاً دروغ می گویند و تصاویر دروغین در فیلم ها نشان می دهند و تخیلی فیلمنامه ها را می نویسند و برای کاسبی فیلم تولید می کنند.

شریفی با اشاره به اینکه مدیران سینمایی باید با تولید انبوه آثار دفاع مقدسی دین خود را به شهدا ادا کنند تأکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم شاهد این باشیم تا کسانی که عاشق این سینمای ارزشمند هستند حمایت شوند و ارگان های دولتی از کسانی که کارهای درخشان در این زمینه داشتند برای تولید آثار جدیدشان حمایت کنند.

وی ادامه داد: مدیر سینمایی وقت باید بنیاد سینمایی فارابی را برای حمایت از این آثار ملزم کند تا واقعیت ها را بتوانیم با فیلم های جذاب به نسل بعدی انتقال دهیم!

این تهیه کننده در پایان این گفتگو افزود: افسوس ودریغ که ما در سینمایی کار می کنیم که حتی بخشی از بازیگران آن نیز در مهجوریت سینمای دفاع مقدس دخیل هستند به نحوی که می گویند ما فیلم دفاع مقدسی کار نمی کنیم! این اتفاقات حقیقتا تلخ و دردآور است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.