سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

چالش بزرگ و نقطه خلا ما شخصیت پردازی و ورود روایت‌ها و شخصیت‌های نمایشی و پویانمایی شده بر روی نوشت افزارها است

نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی

سینماپرس: امامی گفت: با وجود این که کالاهای چند شخصیت ایرانی را می‌توان در نمایشگاه ایران نوشت مشاهده کرد، اما باز هم، خلأ شخصیت ایرانی در نوشت افزار داریم.

به گزارش سینماپرس، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت سال ۱۴۰۲ با اشاره به کمبود استفاده از شخصیت ایرانی در نوشت افزارها بیان کرد: حدود ۱۰ سال است که صنعت و فرهنگ نوشت افزار در کشور ما خودش را بازیابی کرده است و در تراز فرهنگ و تاریخ و تربیت فرزندان ایران درحال متحول شدن است و از طرف دیگر، از لحاظ فناوری و زیرساخت تولید تقریباً می‌توانیم بگوییم نسبت به کل منطقه چیزی کم نداریم. بنابراین، اگر این محتوا و صورت را در قالب و فناوری که در کشور وجود دارد ضرب کنیم، می‌توانیم به جرأت بگوییم ابرقدرت منطقه مان در حوزه نوشت افزار هستیم.

امامی تصریح کرد: با وجود این که بیش از ده روایت و شخصیت ایرانی روی نوشت افزار کودکان آمده و تلاش‌های دوستان ما به ویژه در بخش خصوصی در دو سال گذشته با آمدن دولت مردمی که اولویت خود را صنایع فرهنگی قرار داده، رشد پیدا کرده است، ولی چالش بزرگ و نقطه خلأ ما شخصیت پردازی و ورود روایت‌ها و شخصیت‌های نمایشی و پویانمایی شده بر روی نوشت افزارها و نیازهای عرصه‌های مختلف نوشت افزاری کودکان و نوجوانان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با قرارگاه صنایع فرهنگی که در این دو سال داشته ایم تا جایی که دولت و بخش دولتی وظایف خاصی را انجام دهند به طور جدی، حمایت بنیادی را پیگیری می‌کنیم و امیدوار هستیم تسهیلاتی که قول آن را گرفته ایم در حوزه سرمایه گذاری بازار پردازی ایرانی اسلامی فراهم شود. چون گاهی خلق یک شخصیت تا دو سه میلیارد تومان هزینه دارد و اخیراً، مسابقه و جشنواره پارس آرا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های شخصیت ایرانی اسلامی برای این محصولات را راه انداختیم که امیدوار هستم بتواند برای سال آینده، چند برابر تنوع شخصیت برای محصولات نوشت افزار ایرانی را تأمین کند.

امامی یادآور شد: اگر ما به انبوهی از شخصیت‌ها می‌رسیدیم امروز مجبور نبودیم که بگوییم فقط ده شخصیت داریم و گزینه‌های روی میز ما فقط همین ده شخصیت ایرانی هستند. زیرا ما صدها شخصیت داشته ایم که تولیدکننده‌ها می‌توانستند آن‌ها را انتخاب کنند و این نشان می‌دهد خلأ شخصیت ایرانی در نوشت افزار داریم با وجود این که کالاهای این چند شخصیت را هم، می‌توان در نمایشگاه مشاهده کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.