سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«ووی، ووی، ووی» نماینده مصر شد

فیلم سینمایی «ووی، ووی، ووی»؛ عمر هلال

سینماپرس: مصر «ووی، ووی، ووی» را برای رقابت فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب ‌کردند.

به گزارش سینماپرس، مصر «ووی، ووی، ووی» طنزی تیره به نویسندگی و کارگردانی عمر هلال را برای رقابت اسکار انتخاب کرده است که درباره یک نگهبان امنیتی به نام حسن است که با مادرش زندگی فقیرانه‌ای دارد و با پیوستن به تیم فوتبال نابینایان در یکی از تورنمنت‌های جام جهانی در اروپا، قصد سفر به خارج از کشور را دارد. او که وانمود کرده بازیکنی کم بینا است، در این سفر با خبرنگاری آشنا می‌شود که علاقه‌مند به نوشتن در مورد تیم است. این فیلم با الهام از رویدادی واقعی ساخته شده است. مصر از سال ۱۹۵۸ در رقابت‌های اسکار حضور داشته، هر چند گاه در این حضور وقفه افتاده است.

آخرین مهلت ارسال آثار به بهترین بخش فیلم بلند بین المللی ۲ اکتبر است.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک ۲۱ دسامبر نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ را معرفی می‌کند و ۵ نامزد نهایی ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد. اسکار نود و ششم ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

در حالی که تاکنون ۴۷ کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند، لوکزامبورگ «آخرین خاکسترها» ساخته لوییک تانسون، لیتوانی «آهسته» ساخته ماریا کاوتارادزه، لتونی «آزادی من» ساخته لیز کونگا ملجل، ایسلند «سرزمین خدا» ساخته هینور پالماسون و یونان «پشت انبارهای کاه» ساخته آسیمینا پرودرو را به اسکار معرفی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.