دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

وزیر ارشاد:

اوایل مهرماه کلنگ «شهر هنر» برای اهالی هنر و رسانه به منظور تامین مسکن زده خواهد شد

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد سه هزار کسب و کار فرهنگی برای یاری‌رسانی اقتصادی به اهالی هنر خبر داد که با همکاری بنیاد برکت به بار خواهد نشست.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور همزمان با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: به اهالی رسانه می‌گویم که ما در دولت وظیفه‌ای جز رشد فرهنگ و هنر نداریم و این امر را هم تکلیف خود می‌دانیم. حضور بنیاد برکت قدمی در جهت رشد یاری رسانی اقتصادی ارشاد به اهالی هنر است و قدم نخست هم ایجاد سه هزار کسب و کار خواهد بود که در آینده رشد خواهد داشت.

وی افزود: در جمهوری اسلامی همه دستگاه‌ها در خدمت رشد کشور هستند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر انجام می‌دهد. این سعی و کوشش وظیفه ماست و یکی از اقدامات، آموزش ۱۰۰ هزار هنرجو در مناطق محروم کشور است که این رقم در ۱۵ استان شکل گرفته و قابل افزایش است.

اسماعیلی ادامه داد: امکانات ما محدود است و توانایی لازم را برای رشد در سراسر کشور نداریم و همکاری با بنیاد برکت قدمی در جهت بالا رفتن ظرفیت‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر است. در وزارت ارشاد توجه به اقتصاد هنر یکی از تأکیدات همیشگی بوده است؛ هرچند از گذشته صندوق هنر تلاش کرده به مسئله اقتصادی هنرمندان توجه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: اوایل مهرماه کلنگ شهر هنر برای اهالی هنر و رسانه به منظور تامین مسکن زده خواهد شد.

ارتباط اقتصاد و فرهنگ و هنر را ریشه ای‌تر می‌کنیم

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این نشست گفت: امروز یکی از دغدغه های جامعه فرهنگی، موضوع حجاب و پوشاک اسلامی است. برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه، باید به امر اقتصاد توجه ویژه داشت. فرهنگ و هنر جدا از اقتصاد نیست. به همین دلیل همان گونه که وزیر فرمودند با تشکیل سه هزار موقعیت کسب و کار تلاش داریم ارتباط اقتصاد و فرهنگ و هنر را ریشه‌ای‌تر کنیم.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه گامی در جهت هم‌افزایی بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر است تا خدمت‌گزاری به شکل بهتری انجام شود. این تفاهم نامه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها آموزش فرهنگی و هنری است. هنر باید با کسب و کار گره خورد تا رشد اقتصادی داشته باشد.

در این تفاهم نامه آمده است: در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های اشتغالزایی در سراسر کشور و به ویژه کارآفرینی در مناطق کمتر توسعه یافته، مبنی بر توانمندسازی و به منظور افزایش و توسعه ظرفیت اشتغال ذیل رسته فعالیت های منتخب با بهره گیری از قابلیت ها و توانایی های طرفین و هم افزایی حداکثری از ظرفیت های قانونی و امکانات مربوطه و بهبود وضعیت هنرمندان، ساکن در مناطق مورد توافق با اولویت کسب و کارهای خرد و خانگی، تفاهم نامه دو جانبه فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تنظیم و مبادله می گردد.

بر اساس نخستین ماده این تفاهم نامه، همکاری مشترک در اجرای طرح های اشتغال زایی اعم از مشاغل خرد خانگی، کسب و کار کارگاهی خرد و کوچک و متوسط برای جامعه هدف طبق دستورالعمل های بنیاد برکت صورت می گیرد. همچنین در اجرای برنامه های مشترک با تأکید بر برنامه های ایجاد و تثبیت اشتغال و با اولویت رسته های کسب و کار مطالعه شده و اولویت دار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد برکت هم افزایی و همکاری می کنند.

از دیگر موارد همکاری و مشارکت بنیاد برکت و وزارت ارشاد می توان به طراحی و اجرای برنامه های توسعه و ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان با تأکید بر طرح های فناورانه، نوآورانه و قابل تجاری سازی و برنامه های پیشنهادی وزارت و بنیاد و همچنین اجرای برنامه های اشتغال زایی به ویژه برگزاری رویدادهای کارآفرینی اشاره کرد.

بر اساس این تفاهم نامه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد برکت توافق کردند با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان رسمی طرفین، ظرف یک ماه از تاریخ امضای این سند نسبت به اجرایی کردن تفاهم نامه، تنظیم قراردادهای مورد نظر و تدوین دستورالعمل اجرایی و انجام سایر امور مربوطه اقدام و این کمیته گزارش اقدامات را هر ۶ ماه یکبار به طرفین تفاهم نامه ارئه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.