یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

دبیر اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری:

دبیرخانه این دوره «جشنواره قصه‌گویی» رویکرد ویژه‌ای به امیدواری و حفظ لبخند برای کودکان و نوجوانان در محتوای قصه‌هایش در نظر گرفته است

فروهر معدنی

سینماپرس: دبیر اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون معتقد است قصه به عنوان یک الگو و نمونه می‌تواند بهتر از هر ابزار دیگری امیدواری را به کودکان و نوجوانان یاد بدهد.

به گزارش سینماپرس، فروهر معدنی دبیر اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با اشاره به شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» گفت: امید به معنای انتظار افراد برای روی‌دادن اتفاق‌های خوب در آینده‌ای نزدیک است. افراد امیدوار مطمئن هستند که تلاش‌هایشان در جهت رسیدن به اهدافی که پیش رو دارند، نتیجه‌بخش خواهد بود. امیدواری یک انتخاب و توانمندی برای افراد است و باعث می‌شود که از خود و دیگران انتظار بهترین‌ها را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به دنیای امروز که پر از ناملایمات و خشونت‌ها برای کودکان و نوجوانان است، گاهی به نظر می‌رسد که امید در این دنیا مخصوصاً برای قشر کودک و نوجوان جایی ندارد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قصه‌های ایرانی هم غلبه امید بر ناامیدی، روشنایی بر تاریکی و پیروزی حق بر باطل است و کودکان و نوجوانان در خلال قصه‌های ایرانی یاد می‌گیرند با استفاده از خِرد و به کار بردن راهکارهای درست و نیروی اراده می‌توانند بر مسائل و مشکلات غلبه کنند.

معدنی اظهار کرد: همان‌طور که ناامیدی آموختنی است، باید به کودکان و نوجوانان‌مان یاد بدهیم که امید هم می‌تواند آموختنی باشد. امروز نیاز است که کودکان و نوجوانان یاد بگیرند حفظ امید و امیدواری به عنوان یک نیروی پیش‌برنده در زندگی‌شان‌ می‌تواند مؤثر باشد تا آینده بهتری داشته باشند و قصه به عنوان یک الگو و نمونه می‌تواند بهتر از هر ابزار دیگری این امیدواری را به کودکان و نوجوانان یاد بدهد.

دبیر اجرایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: به همین جهت دبیرخانه بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رویکرد ویژه‌ای به امیدواری و حفظ لبخند برای کودکان و نوجوانان در محتوای قصه‌هایش در نظر گرفته و امیدوار هستیم که قصه‌گویان ما هم بتوانند با انتخاب قصه‌هایی با همین مضمون، امیدواری را در قلب کودکان و نوجوانان تقویت و لبخند را بر لبان‌شان جاری کنند. در این‌باره جایزه ویژه‌ای هم تعیین شده است که به قصه برتر با تکیه بر لبخند اهدا می‌شود.

معدنی با بیان اینکه برای جشنواره بیست‌وپنجم، سه جایزه ویژه در نظر گرفته شده است گفت: یکی از آنها جایزه ویژه به قصه‌ای با تکیه بر طنز و لبخند است و همان‌طور که از شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» پیداست، توجه ویژه‌ای به ایجاد شادی، نشاط و لبخند بر لب مخاطبان کودک و نوجوان شده است. با توجه به شرایط روز جامعه و افسردگی‌ای که کودکان و نوجوانان پس از دوران کرونا با آن مواجه شدند، احساس ما بر این است که لبخند و شادی می‌تواند برای کودکان و نوجوانان امروزمان بسیار ضروری و حیاتی باشد و قصه‌گویان می‌توانند با انتخاب قصه‌های مناسب این امر را در بچه‌های ما تقویت کنند.

مرحله پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.