جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

محمدعلی رجبی‌دوانی:

«وزیر ارشاد» فعالیت بسیار خوبی از خود نشان داده/شاهدیم که بنیادهایی که مورد غفلت واقع شده بود به تدریج احیا می‌شوند

محمدعلی رجبی دوانی در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: عضو شورای سیاست‌گذاری دانشگاه هنرهای ایرانی - اسلامی استاد محمود فرشچیان و از مفاخر هنری کشور با اشاره به تمجید دولت سیزدهم در باب فرهنگ و هنر از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دولت سیزدهم ما را به آینده هنر کشور امیدوار کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی رجبی‌دوانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: دولت سیزدهم با وجود تمام مشکلاتی که پیش روی این دولت بود و همگان از آن اطلاع دارند، همان‌گونه که در زمینه اقتصادی به زیربناها پرداخته، در باب هنر هم به این ترتیب عمل کرده است.

شاهدیم بنیادهایی که مورد غفلت واقع شده بود در دولت سیزدهم به تدریج احیا می‌شوندوی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت بسیار خوبی از خود نشان داده و در شورای هنر مباحث بنیادین را موضوع جلسه کرد و شاهدیم که بنیادهایی که مورد غفلت واقع شده بود به تدریج احیا می‌شوند.

عضو شورای سیاست‌گذاری دانشگاه هنرهای ایرانی - اسلامی استاد محمود فرشچیان اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف از جمله نظام استاد- شاگردی که به تصویب رسید، وزیر فرهنگ بسیار موفق عمل کرده اما باید به انتظار نشست که بسیاری از این فعالیت‌ها نتایج خود را در آینده نشان دهد که این نیز محقق خواهد شد و پس از سال‌ها به آینده هنر کشور امیدوار شدیم.

رجبی‌دوانی در خصوص بیانات مقام معظم رهبر در جمع اعضای هیات دولت گفت: ایشان فرمودند که من همه دولت‌ها را تایید می‌کنم اما اضافه فرمودند که بسیاری از کارهای دولت(سیزدهم) را مورد تایید (به معنای توفیق) قرار می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: این چنین موفقیت‌هایی تاکنون نبوده و نشان می‌دهد که دولت سیزدهم قلب مبارک ایشان را هم راضی کرده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری دانشگاه هنرهای ایرانی - اسلامی استاد محمود فرشچیان گفت: دولت سیزدهم در قلب مردم ایران باید جایگاه خاصی داشته باشد که توانسته به چنین موفقیت‌هایی برسد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت به مناسبت هفته دولت با اشاره به ضرورت افزایش کمّی و کیفی کارهای خوب دولت در بخش فرهنگی، با اشاره به یک نکته مهم گفتند: «فاصله بین واقعیت‌های کشور و عملکرد دولت و تلقّی مردم از واقعیت‌ها، خیلی زیاد است که باید با استفاده از کارشناسان خبره، این فاصله را کم کنید.»

ایشان بار دیگر اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ خواندند و درباره شعار سال گفتند: مهار تورم هم با رشد تولید حاصل می‌شود بنابراین رشد تولید مهمترین کار است و باید در صدر توجهات باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از تولید و برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان را دو راهکار اساسی برای رشد تولید بیان کردند و افزودند: حمایت‌های قانونی، سهل شدن فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌های مالی و تأمین منابع در حدی که وظیفه دولت است و حمایت فرهنگی یعنی ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی مهمترین راه‌های رشد تولید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.