یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

رئیس سازمان صداوسیما:

هم‌افزایی خوب همکاران ما با نیروهای جان برکف انتظامی از نقاط عطف مدیریت سفر «اربعین» در سال جاری بود

پیمان جبلی

سینماپرس: رئیس رسانه ملی در قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) فاوا فراجا حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرزها قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در جریان بازدید از قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) فاوا فراجا، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات نیروی انتظامی در قرارگاه‌های مرزی فراجا، به چند نکته برجسته در مدیریت سفر اربعین امسال از سوی فراجا اشاره کرد و گفت: نخست مدیریت بسیار خوب دیپلماسی انتظامی‌با طرف عراقی است که باعث شد زیرساخت‌های فراهم شده در تعامل فی‌مابین به خوبی به کار گرفته و چرخه خدمت‌رسانی تکمیل شود.

وی افزود: نکته دیگر که الگویی برای تمام دستگاه‌هاست، استفاده از سامانه‌های یکپارچه و جامع است که فراجا در سال جاری از آن به شکل ویژه بهره گرفت. ما بر این مهم تاکید داریم و معتقدیم معرفی هرچه بهتر این ظرفیت به مردم، خدمت‌رسانی سریع‌تر را در پی دارد؛ از این رو، راه‌اندازی و به‌کارگیری سامانه‌های یکپارچه باید مدنظر باشد و حمایت و تقویت شود. رسانه ملی نیز در تداوم این مسیر، به معرفی ظرفیت‌های یادشده کمک خواهد کرد.

جبلی به سومین نکته برجسته نیز اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی خوب همکاران ما با نیروهای جان برکف انتظامی از دیگر نقاط عطف این حرکت منسجم بین دستگاهی در سال جاری بود. خوشبختانه اهداف ستاد اربعین در تسهیل سفرها، با توزیع زمانی و جغرافیایی مناسب عزیمت اربعین در مرزهای مختلف محقق شد و لازم است از خدمت‌رسانی مطلوب فراجا در این ایام تشکر کنیم. در ادامه، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی‌کشور از اطلاع‌رسانی بهنگام و دقیق رسانه ملی به زائران اربعین قدردانی کرد و گفت: اگر کمک و اطلاع‌رسانی صداوسیما نبود، احتمال داشت در موضوعات مختلف از صدور، درخواست و توزیع گذرنامه گرفته تا تردد در مرزها دچار مشکلات عمده شویم. همکاران ما در مرزهای شش‌گانه، حضور صداوسیما را در کنار خود داشتند و همکارانمان در رسانه ملی تسهیل‌گر مأموریت‌های نیروی انتظامی‌بودند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه نه تنها در عملیات بزرگ اربعین که در نوع خود یک حماسه است، بلکه در همه ماموریت‌های انتظامی ایفای نقش صداوسیما قابل توجه است، گفت: صداوسیما در برخی جاها تکمیل‌کننده، برخی موارد تسهیل کننده و در برخی موارد کم کننده بار مأموریت‌های ماست.

در جریان این دیدار، سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از قرارگاه مرکزی شهدای مهران نیز گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده در جریان برگزاری راه‌پیمایی بزرگ اربعین امسال، از جمله هماهنگی‌های دیپلماتیک و همکاری خوب با طرف عراقی، ایجاد پنجره واحد صدور گذرنامه، ۲۴ ساعته شدن خدمت‌رسانی به زائران در مرز خسروی و توسعه پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت: در در سنوات گذشته گره‌های ترافیکی آزاردهنده جاده‌ای داشتیم. امسال دولت هم پای کار آمد و گره ترافیکی مسئله‌ساز جاده‌ای نداشتیم. وی افزود: امسال برای اولین بار رکورد زائران اربعینی شکسته شد و بیش از چهارمیلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شدند. این ۹ میلیون تردد بدون کوچک‌ترین حادثه امنیتی انجام شد.

شرفی در ادامه با بیان اینکه در این میان نمی‌توان نقش رسانه ملی را نادیده گرفت، گفت: دوستان ما در رسانه ملی همواره کنار ما بودند و با اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و شبانه‌روزی تأثیر بسزایی در برقراری نظم و استحکام برنامه‌های اجرایی داشتند. رادیو اربعین، شبکه خبر و دیگر شبکه‌ها همگی فعال بودند و امسال ظرفیت رسانه ملی با دلسوزی در اختیار این مأموریت قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.