شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«درباره علف‌های خشک» نماینده ترکیه شد

فیلم سینمایی «درباره علف‌های خشک»

سینماپرس: شمار کشورهایی که تکلیفشان برای اسکار نود و ششم روشن شده به ۲۶ کشور رسید و ترکیه، مجارستان، بوتان و قرقیزستان هم نمایندگانشان را به آکادمی معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ددلاین، ددلاین، ترکیه با «درباره علف‌های خشک» ساخته نوری بیلگه جیلان فیلمساز مطرح سینمای ترکیه در اسکار حضور خواهد داشت. این فیلم که ۱۹۷ دقیقه‌ای است ششمین فیلم نوری بیلگه جیلان است که از سوی ترکیه به اسکار معرفی شده‌است. فیلم درباره یک معلم جوان است که خدمت سربازی خود را در روستایی دورافتاده در آناتولی طی می‌کند و امید خود را برای فرار از زندگی تلخش از دست داده است. مروه دیزدار بازیگر فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن امسال شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های نماینده هر کشور برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ دوشنبه دوم اکتبر (۱۰ مهر) است.

تاکنون استرالیا، بوتان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کانادا، شیلی، کلمبیا، کرواسی، استونی، آلمان، مجارستان، ژاپن، قرقیزستان، لیتوانی، هلند، پرو، رومانی، اسلوونی، کره جنوبی، سوییس، تایوان، تاجیکستان، تونس، ترکیه و اوروگوئه نمایندگان خود را انتخاب کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.