جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

با تشدید و ادامه‌دار بودن اعتصاب هالیوودی‌ها؛

مراسم اهدای «جوایز افتخاری اسکار» به تعویق افتاد

اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا

سینماپرس: جوایز فرمانداران آکادمی اسکار که قرار بود نوامبر برگزار شود به دلیل اعتصاب فیلمنامه‌نویسان و بازیگران تا ژانویه به تعویق افتاد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، چهاردهمین مراسم اهدای جوایز افتخاری اسکار که به عنوان جوایز فرمانداران آکادمی هم خوانده می‌شود، از تاریخ اعلام شده قبلی خود یعنی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۹ ژانویه ۲۰۲۴ به تعویق افتاد.

در مراسم این دوره آنجلا باست، مل بروکس و کارول لیتلتون قرار است اسکار افتخاری و میشل ساتر جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت کنند.

اگرچه مراسم اهدای جوایز فرمانداران یک شام غیرتلویزیونی است که توسط اعضای اسکار برگزار می‌شود و احتمالاً در ماه نوامبر هم با بایکوت انجمن‌های اعتصابی روبرو نمی‌شد، اما احتمالاً با مسایل دیگری روبرو بود.

در واقع جوایز افتخاری در گرماگرم فصل جوایز برگزار می‌شود و زمان بسیار مناسبی برای نام‌های بزرگی است که هر سال در رقابت اسکار هستند، تا بیشتر دیده شوند و در دید اعضای آکادمی قرار بگیرند.

اما حضور در این مراسم هزینه بالایی دارد و هزینه تصاحب یک میز ۷۵ هزار دلار است یعنی ۷۵۰۰ دلار برای یک صندلی، و هر میز همیشه توسط یک استودیو خریده می‌شود تا با حضور مشارکت کنندگان کلیدی در برابر فیلم‌های رقیب خود پر شود و بازیگران و نویسندگان در کنار مدیران ارشد استودیو دور هر میز گرد می‌آیند. چنین چیزی در حال حاضر ممکن نیست.

در عین حال ۲ نفر از ۴ برگزیده اسکار افتخاری امسال یعنی آنجلا باست و مل بروکس بازیگر هستند. ضمن اینکه بروکس نویسنده هم است و اگر تاریخ نوامبر به قوت خود باقی می‌ماند، احتمال حضور آنها روشن نبود و اگر تصمیم می‌گرفتند جایزه خود را حضوری نپذیرند، آکادمی در موقعیت دشواری قرار می‌گرفت زیرا ۲ برگزیده دیگر چهره‌هایی نیستند که به طور مستقل بر فروش بلیت تاثیر بگذارند.

دوازدهمین دوره جوایز افتخاری اسکار هم به دلیل همه‌گیری کرونا تا ۲ روز پیشتر از مراسم اسکار به تعویق افتاد و افراد سرشناس بسیار کمتری در آن حضور یافتند.

پیش از این به دلیل اعتصاب‌ها هفتاد و پنجمین دوره مراسم امی از ۱۸ سپتامبر به ۱۵ ژانویه منتقل شد تا مراسم ماه ژانویه فشرده‌تر از همیشه باشد.

دیگر مراسم ماه ژانویه عبارتند از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز (۴ ژانویه)، مهمانی چای بفتا (۶ ژانویه)، هشتاد و یکمین جوایز گلدن گلوب (۷ ژانویه)، بیست و چهارمین ضیافت ناهار جوایز انستیتو فیلم آمریکا (۱۲ ژانویه) و بیست و نهمین جوایز انتخاب منتقدان (۱۴ ژانویه) به علاوه، چهل و هفتمین جشنواره فیلم ساندنس از ۱۸ تا ۲۸ ژانویه برگزار می‌شود و نامزدهای جوایز اسکار دوره ۹۶ نیز در ۲۳ ژانویه معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.