دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

مشاور وزیر ارشاد:

پیاده روی اربعین پیوند عمیقی با «وقف» داردجنبه معنوی «وقف» از جنبه اقتصادی آن بالاتر است

اربعین

سینماپرس: نیرومند گفت: زائران در اربعین همه مسائل روزمره از قبیل کار و مادیات را کنار می‌گذارند و زندگی خود را کاملا وقف دین، معنویت و انسانیت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی، در رابطه با اهمیت پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین پیوند عمیقی با وقف دارد. زیرا زائران در اربعین همه مسائل روزمره از قبیل کار و مادیات را کنار می‌گذارند و بر اساس این تجربه با تمرین تقوا و خدابینی، زندگی خود را کاملا وقف دین، معنویت و انسانیت می‌کنند و اینجاست که می‌توان گفت جنبه معنوی وقف از جنبه اقتصادی آن بالاتر است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی با اشاره به وقف ربع رشیدی به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی قرن هشتم که رشیدالدین فضل الله آن را تاسیس کرده است، گفت: بر اساس اطلاعات موجود در ربع رشیدی، ۱۱ هزار مذهب و کتاب آرا، به فعالیت کتاب آرایی مشغول بودند و این شهر فرهنگی، چهار بیمارستان بزرگ داشته است و از نقاط مختلف جهان به آن جا می‌آمدند و آموزش می‌دیدند و کار پزشکی می‌آموختند و از طریق وقف شکل گرفته است. بنابراین، وقف، فرهنگ مهمی است که از دیرباز با توجه به دیدگاه دینی ما مورد توجه بوده است و انتظار می‌رود در آینده شکل‌های مختلف وقف شکل بگیرد و درواقع، وقف نباید محدود به اقدامات خاصی باشد، از جمله این سفر اربعین که چه بسا در آینده افرادی باشند که برای حمایت و پشتیبانی از مواکب وقف کنند.

نیرومند ادامه داد: ما که دوران جنگ تحمیلی را تجربه کرده ایم خیلی این حس پیاده روی اربعین برای ما نزدیک به حس دوران جنگ تحمیلی است. زمانی که از یک قرارگاه به قرارگاه دیگر می‌رفتیم و اکنون در این مسیر، روزهای خوش آن دوران برایمان تجدید خاطره می‌شود و به یاد دوستان شهیدمان می افتیم.

او درباره عکس شهید تقی پور که به کوله پشتی خود چسبانده بود، افزود: شهید تقی پور از دوستان من و شهید مدافع حرم است که در راه حفظ امنیت این کشور به شهادت رسید، درواقع همه ما سر سفره این شهدا نشسته‌ایم و باید قدردان امنیت کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.