شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

نشست مشترک دبیر ان «جشنواره فیلم‌ کودک» و «شورای فرهنگ عمومی» برگزار شد؛

امامی: رویداد «تامین مالی صنایع فرهنگی کودک و نوجوان» نیز می‌تواند همه ساله در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شود

زین العابدین و امامی

سینماپرس: در نشست مدیران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیر و مدیران شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بازارپردازی و حضور صنایع خلاق فرهنگی در جشنواره بررسی شد.

به گزارش سینماپرس، در نشست دبیر و مدیران ستاد اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیر و مدیران شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بازارپردازی و حضور صنایع خلاق فرهنگی در جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست مذکور که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد مجید زین العابدین دبیر جشنواره و مدیرعامل این بنیاد، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدامیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی به همراه مدیران ستادی جشنواره راه‌های هم‌افزایی در حوزه بازارپردازی صنایع فرهنگی و لزوم توجه بیشتر صاحبان صنایع به تولیدات جانبی محصولات فرهنگی و هنری را در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مورد بحث قرار دادند.

سیدمجید امامی با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان مهمترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان کشور تصریح کرد: این جشنواره ظرفیت و سکوی پرش مناسبی برای پیچینگ مدل‌های مختلف اقتصادی نزد صاحبان صنایع را دارا بوده ضمن اینکه رویداد «تامین مالی صنایع فرهنگی کودک و نوجوان» نیز می‌تواند همه ساله در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شود.

همچنین سیدامیر آقایی نیز با اشاره به اثرگذاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به عنوان یک رخداد بین‌المللی گفت: این رویداد هنری می‌تواند زمینه مهمی برای ایجاد و معرفی شخصیت‌های ایرانی در حوزه پویانمایی فراهم سازد و صنایع جانبی نیز با استفاده از این شخصیت به تولید محصولات متنوع خود بپردازند.

دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی همچنین پیشنهاد داد جایزه‌ای به نام «فرهنگ بنیان» طراحی و از سوی داوران مربوطه به فیلم‌هایی که از نظر محتوا، مضمون و تجاری‌سازی قابلیت بازارپردازی فرهنگی دارند، اهدا شود.

مجید زین العابدین دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و اثرگذار بودن طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه شده، بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک بازارپردازی صنایع فرهنگی با حضور کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی و شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد کارگروه مذکور بتواند در کوتاه‌ترین مدت پیشنهاداتی عملیاتی ارائه دهد که بخشی از آن را بتوان در جشنواره امسال به عنوان زمینه اولیه حضور جدی صاحبان صنایع در حوزه تولیدات جانبی محصولات سینمایی اجرا کرد و در دوره‌های بعدی جشنواره نیز بازارپردازی صنایع فرهنگی یکی از بخش‌های اصلی و مهم این رویداد هنری باشد.

برگزاری نشست تخصصی صنایع جانبی محصولات فرهنگی با صاحبان صنایع استان اصفهان در حاشیه جشنواره، اهدای جایزه ویژه بازارسازی یا شخصیت‌پردازی کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاهی شامل عرضه ظرفیت‌های مختلف سینمای کودک و نوجوان در حوزه‌های پویانمایی، ترکیبی و زنده به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران حوزه صنایع جانبی فرهنگی، برگزاری رویداد تامین مالی صنایع کودک و نوجوان، از جمله پیشنهاداتی بود که در نشست یاد شده از سوی حاضران مطرح شد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهر ماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.