یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

«محمد متوسلانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تهیه کنندگان عامل اصلی افزایش دستمزد بازیگران سینما هستند/ سینما نیاز به چهره های جدید دارد

محمد متوسلانی در اولین جشن کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: محمد متوسلانی بازیگر، تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت سینما گفت: تهیه کنندگان عامل اصلی افزایش دستمزد بازیگران سینما هستند چرا که با ارقام نجومی دستمزد بازیگران کنار می آیند و حتی با همکاران شان رقابت می کنند تا فلان بازیگر را حتماً در فیلم شان داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دو روی سکه» و «کفش های میرزا نوروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید این نگاه غلط باعث می شود که بازیگران هم از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند و قیمت خود را بالاتر ببرند. نکته بسیار مهم و فراموش شده این است که سینما صد در صد به بازیگر وابسته نیست. افراد نباید خود را محدود به یک سری اسامی خاص در هنر بازیگری کنند. پرسش بنده این است که آیا مگر این ستاره های سینما همگی از روز اول مشهور و محبوب بوده اند؟ قطعاً کسانی بوده اند و به آن ها اعتماد کرده اند و نقش های کوچکی به آن ها در فیلم ها و سریال های شان داده اند تا امروز به این جایگاه رسیده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: بدیهی است که سینما نیاز به چهره های جدید دارد و دست اندرکاران تولید فیلم ها باید چهره های جدید را وارد سینما کنند تا کم کم برخی از آن چهره ها بتوانند به ستاره های سال های آینده سینمای کشور بدل شوند. متأسفانه این خود کارگردانان و تهیه کنندگان هستند که وسعت دیدشان را محدود کرده اند و باعث ترکتازی عده ای افراد خاص در سینما شده اند.

متوسلانی تأکید کرد: اگر همه تهیه کنندگان دست در دست هم دهند و با اتحاد و یکپارچگی جلوی این افراد بایستند و دستمزدهای خارج از عرف به آن ها پرداخت کنند خود به خود این بساط جمع خواهد شد و قیمت آن ها پایین می آید. ما نباید فراموش کنیم که سینما هم مانند بازار است و در آن مسأله عرضه و تقاضا حرف اصلی را می زند. اگر تهیه کنندگانی حاضر شوند پول های خارج از عرف به برخی بازیگران بدهند و مرتب به آن ها پیشنهاد کار کنند قطعاً قیمت آن ها بالا و بالاتر می رود و اگر این کار را نکنند قطعاً قیمت آن ها به شدت دچار کاهش خواهد شد.

این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت وخیم معیشتی و بیکاری بخش گسترده ای از دست اندرکاران پشت صحنه سینما اظهار داشت: تهیه کنندگان همگی برخاسته از این جامعه هستند و قطعاً با مشکلات ناشی از بیکاری و خانه نشینی بخش کثیری از اهالی پشت صحنه سینما آشنایند. از این رو ای کاش اندکی انصاف وجود داشته باشد تا آن ها تدبیری برای رفع بحران از زندگی اهالی پشت صحنه سینما کنند و آن ها را راضی و خشنود نگه دارند و اینقدر به بازیگران وابسته نباشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «زمهریر» و «گناهکاران» در پایان این گفتگو افزود: در هر صورت امروزه وضعیت سینمای کشور بحرانی است؛ تولید کم شده چون بازار فروش کم شده؛ ما در سینما تنها با استثنائاتی مانند «فسیل» روبرو هستیم که فروش بی سابقه و نجومی کرده است. اما این فقط مختص به یک فیلم است و بس! ما وقتی می توانیم ارزیابی خوبی روی سینما داشته باشیم که ببینیم از شب عید نوروز تاکنون چند ده فیلم اکران شده اند و شکست مطلق خورده اند و سرمایه های شان سوخت شده است. این سینما مریض است و ما نباید وضعیت بد این مریض را بدتر از پیش بکنیم و با کارهایی مانند دادن دستمزدهای نجومی خودمان عاملی برای نابودی هرچه سریع تر سینما در کشور شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.