دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

دومین جلسه مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت‌و تصویر فراگیر» برگزار شد؛

شاه‌حسینی: یکی از مأموریت‌های اصلی مجمع تحلیلگران توجه جدی به حقوق معنوی مخاطبین ازجمله حقوق تربیتی و اخلاقی و ارزش‌ها است

مجید شاه حسینی؛ مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت‌و تصویر فراگیر»

سینماپرس: عضو شورای عالی سینما و رئیس فرهنگستان هنر گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی و مهم مجمع تحلیلگران محتوای صوت و تصویر فراگیر توجه جدی به حقوق معنوی مخاطبین از جمله حقوق تربیتی و اخلاقی و ارزش‌ها است، خروجی فعالیت این مجمع باید احیای حقوق معنوی مخاطب و حفظ حقوق مخاطبین باشد.

به گزارش سینماپرس، دومین جلسه مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت‌و تصویر فراگیر» با حضور مجید شاه حسینی عضو شورای عالی سینما و رئیس فرهنگستان هنر، محمود گبرلو منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون و نمایندگان حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج رسانه کشور، انجمن سواد رسانه‌ای ایران، مجمع «رصتا»، اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال ایران، رادیو نمایش و مدرسه نقد جام جم در سالن جلسات ساترا برگزار شد.

مجید شاه حسینی عضو شورای عالی سینما و رئیس فرهنگستان هنر در این جلسه گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی و مهم مجمع تحلیلگران محتوای صوت و تصویر فراگیر توجه جدی به حقوق معنوی مخاطبین ازجمله حقوق تربیتی و اخلاقی و ارزش‌ها است. خروجی فعالیت این مجمع باید احیای حقوق معنوی مخاطب و حفظ حقوق مخاطبین باشد.

مجید مجیدی مدیر کانون اندیشه پژوهی کودک و نوجوان حوزه هنری نیز گفت: مأموریت مجمع مشورتی تحلیلگران ساترا، ایجاد و تقویت فرآیند تحلیل محتوای سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی به منظور اثرگذاری بر جریان تولید، توزیع و مصرف رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است. در راستای انجام این مأموریت، مجمع مشورتی تحلیلگران ساترا با بهره‌گیری از مهارت تحلیل و نقد صاحب‌نظران، کارشناسان، کنشگران و سامانه‌ها در راستای آگاهی بخشی به مخاطبان و با هدف حفظ حقوق معنوی آنان و با استفاده از ظرفیت سازمان صدا و سیما باید برای طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف در این زمینه اقدام کند.

همچنین محمدمهدی مؤمنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی اهداف عملیاتی و بلند مدت مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت و تصویر فراگیر» بیان کرد: تقویت تحلیل محتوای سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی و حمایت از حقوق معنوی مخاطب، دو هدف کلان شکل‌گیری مجمع است که ذیل هر یک از این دو هدف، سایر اهداف عملیاتی و بلندمدت احصا شده است.

در ادامه، اعضای مجمع به بحث و گفت‌وگو درخصوص اهداف عملیاتی تقویت تحلیل محتوای سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی پرداختند و مقرر شد حمایت از بهره‌برداری از ظرفیت سامانه‌های شناخته شده تحلیل محتوا در کشور، شناسایی و پرورش ظرفیت‌های انسانی در حوزه تحلیل و نقد، برنامه‌ریزی برای تقویت شبکه‌های نخبگانی و سامانه‌های تحلیل‌گر، بهره‌برداری از ظرفیت سازمان صدا وسیما در حوزه تحلیل، نقد و بررسی، ارتقای سواد رسانه‌ای متولیان و کاربران سکوهای نمایش صوت‌و تصویر فراگیر، آگاهی‌بخشی به مخاطبان صوت‌و تصویر فراگیر با هدف تبدیل هر مخاطب به تحلیلگر محتوا و حمایت از برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادها در راستای اهداف مجمع، جزو اهداف عملیاتی و بلندمدت مجمع در نظر گرفته شود.

همچنین حمایت از حقوق معنوی مخاطب، گفتمان سازی ادبیات نقد، ارزیابی و تحلیل، ایجاد و توسعه بدنه مردمی و نخبگانی تنظیم‌گری، تحلیل جریان ممیزی و ارائه پیشنهادات برای ارتقای نظام شاخص‌های ممیزی با اولویت رعایت حقوق معنوی مخاطب و ترویج و معرفی سامانه‌های تحلیل‌گر حامی حقوق معنوی مخاطب در سکوها، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به منظور آگاهی‌بخشی و توانمندسازی کاربران از دیگر اهداف عملیاتی این مجمع تعیین شدند. مجید شاه حسینی: یکی از مأموریت‌های اصلی و مهم مجمع تحلیلگران محتوای صوت و تصویر فراگیر توجه جدی به حقوق معنوی مخاطبین ازجمله حقوق تربیتی و اخلاقی و ارزش‌ها است. خروجی فعالیت این مجمع باید احیای حقوق معنوی مخاطب و حفظ حقوق مخاطبین باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.