یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

قائم مقام وزیر ارشاد:

نمادسازی یکی از نقاط قوت برنامه‌های فرهنگی است/نمادهای محرمی روح معنویت را در جامعه تقویت می‌کند

سید محمد هاشمی

سینماپرس: قائم مقام وزیر ارشاد گفت: پیش‌بینی‌های دروغین میشد که برنامه‌های محرمی امسال خلوت است، اما استقبال از محرم شهر و دیگر برنامه‌ها خلاف آن را ثابت کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر ارشاد با حضور در میدان آزادی تهران از روند برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران، «محرم شهر» بازدید کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نقشه دشمنان برای خلوت کردن برنامه‌های محرمی امسال نقش بر آب شد، گفت: استقبال گسترده‌ای که از مجموعه برنامه‌های دینی و هیات در محرم امسال شد نشان داد که مردم ما پیوند عمیقی با امام حسین و خاندان اهل بیت علیهم السلام دارند و معجزه اباعبدالله در شهرمان برقرار است. فراموش نکنید که امسال پیش‌بینی‌های دروغینی می‌شد که مردم از برنامه‌های ماه محرم استقبال نمی‌کنند و مراسمات خلوت خواهد بود اما نه تنها هیات‌ها خلوت نشد بلکه شاهد استقبال مردم از چنین رویدادهای میدانی هستیم. به نظر می‌رسد هر شب بیش از چند ده هزار نفر به میدان آزادی می‌آیند که عدد قابل توجهی است.

او درباره حمایت وزارت فرهنگ از برگزاری رویدادهای سوگواری آیینی در تهران و دیگر شهرها گفت: در ماه محرم بسته برنامه‌های مفصلی در استان‌های مختلف با موضوع محرم و عزاداری سیدالشهدا برگزار کردیم. هم‌اکنون یک تئاتر آیینی در برج آزادی روی صحنه است که هر شب با استقبال خوب مردم مواجه می‌شود. علاوه براین ما در تعامل با مجموعه‌های مختلف هستیم.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمادسازی‌های محرمی در شهر تهران از جمله کشتی «سفینه النجاه» گفت: نمادسازی یکی از نقاط قوت برنامه‌های فرهنگی است که به صورت ویژه با هنر در تعامل و ارتباط است. نمادهایی که امسال در شهر تهران ساخته و نصب شد مورد توجه مردم قرار گرفت. این موضوع معنا دار است؛ برای مثال همین کشتی نجات که این شب‌ها در میدان آزادی مستقر است مورد استقبال قرار گرفته است. به نظرم بد نیست نمادهای محرمی که امسال ساخته شد در مکان‌های مختلف شهر تهران مستقر شده و برای همیشه نگهداری شوند چرا که روح معنویت را در جامعه تقویت می‌کند.

براساس این گزارش برگزاری رویداد آیینی «محرم شهر» تا سوم شهریورماه تمدید شده و روز جمعه آیین بدرقه زائران اربعین در میدان آزادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.