یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

به ریاست «حمیدرضا نعیمی»؛

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر دارای «شورای مشاوران» شدند

کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران

سینماپرس: در دومین نشست شورای عالی مشاوران کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، احکام اعضای این شورا از سوی رییس این کانون اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، در نشست اخیر کانون نمایشنامه‌نویسان تئاتر بازنویسی اساسنامه‌ این کانون با حضور اعضای این شورا آغاز شد.

طی این نشست، اعضای شورای عالی مشاوران کانون متشکل از محمد امیریاراحمدی، محمد رحمانیان، نادر برهانی مرند، افروز فروزند احکام خود را از حمیدرضا نعیمی رییس هیأت مدیره‌ وقت کانون دریافت کردند.

لازم به ذکر است حمید امجد، دیگر عضو شورای عالی مشاوران این کانون است که به دلیل سفر کاری در این جلسه حضور نداشت.

بر همین اساس، اعضای شورای عالی مشاوران از میان نمایش‌نامه‌نویسان مجربی انتخاب شده‌اند که خود تجربه‌ کار صنفی دارند و بعضی از آن ها در هیأت مدیره‌های پیشین کانون نیز حضور داشته‌اند.

از نخستین فعالیت‌هایی که با همراهی اعضای شورای عالی مشاوران در حال انجام است، بازنگری و بازنویسی اساس‌نامه‌ی کانون نمایش نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران است که از نگارش نسخه‌ی اولیه‌ی آن حدود ۲۴ سال می‌گذرد و ضرورت بازنویسی و به‌روزکردن آن مورد تایید اعضای هیأت مدیره دوره‌های قبلی این کانون بوده است. بر این اساس هیأت مدیره‌ فعلی کانون، اساسنامه‌ پیشین را بازنویسی کرده و آن را برای دریافت نظرات ایشان، در اختیار شورای عالی مشاوران قرار داده است.

از دیگر فعالیت‌هایی که همزمان با بازنویسی اساسنامه پیش می‌رود، تعیین کف دستمزد نمایش نامه‌نویسان و مترجمان نمایش‌نامه است که از آیین‌نامه‌ پیشین آن، بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و در این مدت، دستمزد نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان نمایش‌نامه به‌روز نشده است اما با توجه به افزایش نرخ تورم و تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی، این بازنگری نیز به شدت از سوی اعضای هیأت مدیره‌ این کانون احساس می‌شد.

در حال حاضر هیأت مدیره‌ کانون، این آیین‌نامه را نیز بازنویسی کرده و در اختیار شورای عالی مشاوران گذاشته است تا پس از تصویب نهایی آن و به زودی، کف دستمزد نمایش‌نامه‌نویسان، مترجمان نمایش‌نامه و دراماتورژها به صورت عمومی، اعلام رسمی شود.

آیین‌نامه‌ پیشین تعیین کف دستمزدها همراه با خلاصه‌ گروه‌بندی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان نمایش‌نامه هم اکنون در وب گاه خانه‌ تئاتر وجود دارد.

در دومین نشست این شورا بهزاد صدیقی، شهرام احمدزاده، آرام محضری، مریم منصوری، از اعضای هیأت مدیره و بازرس این کانون نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.