یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

سخنگو دولت:

برای افشای حقوق بشر آمریکایی حتما در حوزه رسانه باید جدی‌تر ورود و برنامه‌ریزی، اقدام و سرمایه‌گذاری کنیم

علی بهادری جهرمی در نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی

سینماپرس: سخنگو دولت با بیان اینکه شهدایی مثل قاسم سلیمانی‌ مدافع راستین حقوق بشر بودند، گفت: برای افشای حقوق بشر آمریکایی حتما در حوزه رسانه باید جدی‌تر ورود و برنامه‌ریزی، اقدام و سرمایه‌گذاری کنیم. در طول ۴۵ سال انقلاب تلاش‌هایی به مدد جشنواره‌های فجر و مستند و خیلی از اقدام‌های خودجوش صورت گرفته است اما حتما باید در این حوزه مضاعف حرکت کنیم.

به گزارش سینماپرس، علی بهادری‌جهرمی عصر شنبه -۲۸ مردادماه- در حاشیه جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره اینکه هالیوود به دنبال سفیدنمایی اقدام‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر است، اقدام‌های ایران در تقابل با این مساله چیست؟ اظهار داشت: عرصه رسانه و هنر، اساساً یکی از عرصه‌هایی است که می‌شود از آن هم برای نمایش حقیقت و واقعیت استـفاده کرد هم ابزاری دولبه است که می‌تواند برای وارونه جلوه دادن حقیقت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: در این عرصه متاسفانه برخی از کشورها که به نقض حقوق بشر و حقوق انسان‌ها هم عادت دارند در حق و ناحق کردن پیشگام شده‌اند و دست برتر را در دست گرفته‌اند و آثار متعددی در این حوزه برای سفیدنمایی اقدام‌های ظالمانه خودشان می‌سازند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت ادامه داد: مثلا ایالات متحده واقعا آبرویی از منظر مواجهه با حقوق بومیان، سرخپوستان بومی، سیاهپوست‌ها و خیلی از حوزه‌ها برای دفاع از خودش باقی نگذاشته است‌ و خیلی وقت‌ها در اقدام‌های هنری و رسانه‌ای این‌ها را پنهان و وارونه‌نمایی کرده و یا موضوع‌های اولویت‌دار را تغییر می‌دهد و ذهن‌ها را از آنچه که باید باشد منحرف می‌کند. ‌ کشورهایی مانند ایران باید طبیعتا در این جنگ با جدیت مضاعفی وارد می‌شدند.

باید حواس خود را بیشتر جمع مسیر اصلی حرکت کنیم و بندهای پوتین خود را محکم‌تر ببندیم و با قوت و سرعت و اعتماد به نفس بیشتر مسوولیت‌مان را پیگیری کنیم

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: مقدار بسیار زیادی از دشمنی‌هایی که ایالات متحده با امثال کشور ما می‌کند برای همین است که می‌داند که اگر جمهوری اسلامی درگیر هشت سال دفاع نظامی علیه صدام حسین نشود و درگیر تحریم‌های اقتصادی و برخی از آشوب‌آفرینی‌هایی که از خارج برنامه‌ریزی می‌شود، نشود، امکان فعالیت مضاعفی پیدا می‌کند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت گفت: طبیعتا کشوری که درگیر جنگ است خیلی امکان فعالیت کمتری پیدا می‌کند. اینها به دنبال مشغول کردن کشورمان به موضوع‌هایی هستند تا امکان فعالیت مولد کمتری پیدا کند. ما باید حواس خود را بیشتر جمع مسیر اصلی حرکت کنیم و بندهای پوتین خود را محکم‌تر ببندیم و با قوت و سرعت و اعتماد به نفس بیشتر مسوولیت‌مان را پیگیری کنیم.

وی گفت: حتما در حوزه رسانه باید جدی‌تر ورود و برنامه‌ریزی، اقدام و سرمایه‌گذاری کنیم. در طول ۴۵ سال انقلاب تلاش‌هایی به مدد جشنواره‌های فجر و مستند و خیلی از اقدام‌های خودجوش صورت گرفته است اما حتما باید در این حوزه مضاعف حرکت کنیم.

ادعای مضحک آمریکایی‌ها مبنی بر معافیت ایران از تحریم‌های دارویی

بهادری‌جهرمی همچنین درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر معافیت ایران از تحریم‌های دارویی گفت: برخی از ادعاها مضحک است. وقتی کشور ما را تحت تحریم بانکی و نفتی قرار داده است چگونه ادعا می‌کند که من کالاهای دارویی را تحریم نکرده‌ام؟

وی گفت: یعنی ما تراکنش مالی را دقیقا چگونه و از کجا باید انجام دهیم؟ بخش زیادی از داروهای ما در داخل تولید می‌شود و مواد اولیه آنها نیازمند واردات است و یا تجهیزات پزشکی نیازمند واردات است.

برخی از ادعاها مضحک است. وقتی کشور ما را تحت تحریم بانکی و نفتی قرار داده است چگونه ادعا می‌کند که من کالاهای دارویی را تحریم نکرده‌ام؟

سخنگو و دبیر هیأت دولت افزود: بسیاری از کالاها و تجهیزات را اعلام کرده‌اند کاربرد دوگانه دارند به ادعای این که ممکن است در جای دیگر هم استفاده شود. مگر ۹۰ میلیون نفر جمعیت نیازمند این‌ها نیستند که ادعای دوگانه بودن را مطرح می‌کنند؟ ایالت متحده ظاهرسازی می‌کند که بگوید این‌ها را تحریم نکرده‌ایم و این ادعاها فقط بر روی کاغذ است و در عمل باید دید که چگونه عمل می‌کنند.

وی گفت: ایالات متحده ابایی هم از تحریم کردن این‌ها ندارد چرا که در زمینه اقدام‌های ضدحقوق بشری خیلی بیش از این دستش برملا و غیرقابل دفاع می‌شود. سعی می‌کند بخشی را پنجره و دریچه‌ای باز کند که قابل دفاع ظاهری قرار دهد.

بهادری‌جهرمی افزود: الحمدالله جمهوری اسلامی نشان داده با اقدام‌هایی که هم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم با مذاکرات جدی که برای استیفای حقوق مردم ایران در برابر این اقدام خلاف حقوق آمریکایی ها انجام می‌دهد معطل کشوری نمی‌ماند. حقمان را مطالبه و پیگیری می‌کنیم اما معطل آمریکا نمی‌مانیم. هم در حوزه داروسازی و بهداشت و درمان و هم در حوزه تعاملات تجاری که باید در این حوزه انجام دهیم خودمان اقدام می‌کنیم.

شهید سلیمانی‌ها و ناظری‌ها اصلی‌ترین مدافعان راستین حقوق بشر بودند

همچنین علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت عصر شنبه - ۲۸ مردادماه- در آیین پایانی جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: اگر بخواهیم بهترین انسان‌هایی که در برابر این حقوق به ظاهر بشری آمریکایی‌ها قد علم کرده را بشناسیم باید شهید سلیمانی‌ها و ناظری‌ها را ببینیم که حقیقتا اصلی‌ترین مدافعان راستین حقوق بشر و مقابله کنندگان با کسانی بودند که با استفاده از عنوان حقوق بشر، حقیقت را وارونه نشان می‌دهند.

دبیر هیأت دولت گفت: شیطان بزرگ نامیدن آمریکا ویژگی‌هایی دارد که از جمله ویژگی‌های آن اغواگری، وارونه جلوه دادن حقایق و استفاده از ابزارترس و ترساندن است.

وی افزود: شیطان بزرگ با روش‌های خود مانع آشکارشدن حقیقت می‌شود و در تمام حوزه ها از جمله حقوق بشر که از ابزار رسانه، تغییر دادن ذائقه و فضاسازی‌های منفاوت و ابزارهای متنوع بهره می‌گیرد تا حقیقت عملکرد حقوق بشری‌اش نشود و حقیقت عملکرد شیطانی و ضد حقوق بشری‌ آن رو نشود.

برای آشنایی با حقوق بشر آمریکایی حتما نخبگان پیشگام شوند

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: برای آشنایی با حقوق بشر آمریکایی حتما نخبگان ورود و در شناسایی و معرفی آن پیشگام شوند و باید به حدود یکصد جنگی نگاه کنند که توسط آمریکایی ها صورت گرفته یا یکی از طرف‌های جنگ بوده و یا به واسطه آن انجام شده است. یعنی تقریبا سالی یک جنگ.

وی به عنوان نمونه گفت: برای آشنایی با حقوق بشر آمریکایی باید بمباران اتمی ژاپن را ببینیم که در چند ساعت بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند. برای آشنایی با این نوع حقوق بشر باید سوریه را به یاد بیاوریم که با حمایت از داعش چگونه در این کشور عمل کرد.

سخنگوی دولت گفت: برای آشنا شدن با حقوق بشر آمریکایی ‌ها باید تحریم‌های آمریکا را ببینیم که چگونه علیه حقوق انسان‌ها و شهروندان و علیه اشتغال و حق بهداشت و سلامت و آموزش و حقوق انسانی دیگر کشورها اقدام می‌کند.

نظرات

  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۲۱:۵۵
    0 0
    آمریکا رو به افول است و همچون معتادی می ماند که بزودی سرش را داخل چاه فرو خواهیم کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.