شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

با اجرای «محمدرضا شهبازی»؛

«پاورقی» از امشب به تلویزیون بازمی‌گردد

برنامه «پاورقی»

سینماپرس: رئیس صدا و سیما با اعلام خبر ادامه برنامه «پاورقی» از امشب گفت: سوء تفاهمی بوده که برطرف شد و آقای شهبازی از روز شنبه، ۲۸ مرداد برنامه‌شان را روی آنتن خواهد داشت و «پاورقی» ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت‌پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد بهترین دلیل است. در این دوره تحولی، مدیریت باج‌بگیر و باج‌بده به تاریخ می‌پیوندد! جای نگرانی نیست ان‌شاء‌الله.

وی در پاسخ به یک کاربر درباره خداحافظی محمدرضا شهبازی از تلویزیون افزود: آقای شهبازی و برنامه پاورقی ادامه خواهد یافت.

محمدرضا شهبازی طنزپرداز و مجری تلویزیون چند روز پیش با انتشار یک ویدیو در فضای مجازی در اعتراض به حضور برخی سلبریتی‌ها از اجرای برنامه پاورقی خداحافظی کرده بود.

پس از اعلام این خبر، روابط عمومی برنامه «پاورقی» در مطلبی توضیحی به مخاطبان خود اعلام کرد: در موضوع کناره‌گیری آقای شهبازی از اجرای برنامه پاورقی و اتفاقات حواشی آن، صحبت‌هایی در حال انجام است تا ان‌شاءالله با قول‌هایی که داده شده، برنامه پاورقی با حضور وی، پرقدرت به راه خود ادامه داده و در خدمت شما عزیزان باشد.

روابط عمومی صداوسیما نیز به دنبال نقدها و مطالبی در روزهای اخیر درباره حضور برخی چهره‌های هنری و تلویزیونی در رسانه ملّی اطلاعیه‌ای صادر کرد. روابط عمومی رسانه ملّی در بخشی از این اطلاعیه بر استفاده منطقی و اصولی از سلبریتی‌ها و چهره‌ها تأکید کرده و هرگونه گمانه‌زنی و یا اطلاعات ادعایی غیردقیق درباره میزان مخاطب برنامه‌ها را غیرقابل قبول و غیرمعتبر عنوان کرده است.

رصد فضای مجازی و مقابله با هجمه رسانه ای

صداوسیما از ابتدا از این برنامه و این فعال رسانه‌ای، به خاطر رویکرد مثبت و آگاهی بخشش حمایت و قدردانی کرده است. سال گذشته معاون سیما در جمع عوامل برنامه «پاورقی» شبکه دو سیما گفت: در جریان غائله اخیر و فتنه انگیزی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، شبکه‌های معاند آرایش جنگی داشتند و نفرت و دروغ‌پراکنی این بنگاه‌های خبری بی‌امان در جریان بود. در مقابل ذات شبکه های رسانه ملی متناسب با نیازهای رسانه ای و ذائقه های مختلف مخاطبان است اما لازم بود تا ایده و فکر برنامه ای با محتوای رصد فضای مجازی و مقابله با این هجمه رسانه ای طراحی و شکل بگیرد که این مهم به ابتکار شبکه دو رقم خورد.

معاون سیما افزود: این برنامه از استانداردهای لازم و ریتم مناسبی برخوردار بوده و توانسته است تاثیر خود را در جامعه بگذارد و به همین دلیل لازم دیدم از زحمات مدیر شبکه دو و عوامل برنامه قدردانی کنم چرا که بی شک در جریان این جنگ رسانه ای یک سنگر جدی و استراتژیک را حفظ کرده اید.

مخالفان و موافقان همگی برنامه «پاورقی» را دنبال می‌کنند

محمدرضا شهبازی از نویسندگان و مجری برنامه هم در این جلسه گفت: «پاورقی» به من ثابت کرد که فصای مجازی به واقعیت جامعه ربطی ندارد و از آن جایی که طول روز در میان مردم تردد می کنم و از نزدیک با مردم رودررو هستم متوجه شدم مردم به خوبی با «پاورقی» ارتباط گرفتند. این را باید دانست که مطالب فضای مجازی با اتفاقات جاری جامعه متفاوت است و صداوسیما می تواند مرجع خبری مهمی باشد و من وقتی که شبکه اجتماعی توئیتر را دنبال می کنم می بینم که مخالفان و موافقان همگی برنامه «پاورقی» را دنبال می کنند و این که رسانه به موقع و در زمان مناسب این برنامه را به روی آنتن فرستاد بسیار کار بجا و شایسته ای است که صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، برنامه پاورقی می خواهد لایه های پشت پرده اخباری را که برای مخاطبان مهم و اثرگذار است و ممکن است آنها را به اشتباه بیندازد، نمایان کند. در این برنامه تلاش شده مخاطبان به این درک برسند اخباری که شبکه های معاند فارسی‌زبان مغرضانه به خورد مخاطب می دهند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.

برنامه «پاورقی» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد فتحی و نویسندگی امین میمندیان، محمدرضا شهبازی، مرتضی قربانی و... است که از ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۰۰:۱۰ بامداد، ۰۳:۱۵ بامداد و ۱۲:۳۰ خواهد بود.

نظرات

  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۱۴:۴۳
    0 0
    درماه‌صفر‌هم‌طنز‌پخش‌‌میشه‌
  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۱۴:۴۷
    0 0
    کاش‌شهبازی‌مرد‌بود‌سرحرف‌ رفتنش‌ایستاده‌بود یک‌ربع‌برامان‌روضه‌خوند‌ رفتنش‌وخداحافظی‌اش‌صوری‌بود؟؟مسخره

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.