یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی:

۱۰۸ عروسک سیما در موزه عروسکی شهرک قرار دارند/همه شرایط برای حفظ و نگهداری عروسک‌های سیما لحاظ می‌شود

چاق و لاغر

سینماپرس: مدیر شهرک غزالی درباره وضعیت رسیدگی به عروسک‌های خاطره‌سازی که در موزه عروسکی این شهرک نگهداری می‌شوند به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی غزالی درباره پروژه‌های در حال تصویربرداری در این مجموعه به مهر بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های این روزها سریال «سلمان فارسی» است که افتتاحیه فصل ایران با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما انجام شد.

وی اضافه کرد: سریال «رحیل» از دیگر مجموعه‌هایی است که مدتی است در شهرک در حال تصویربرداری است. همچنین «مهیار عیار» مدتی خارج از شهرک در حال تصویربرداری بود و از هفته آینده دوباره به شهرک بازمی‌گردد.

میرچی با اشاره به طراحی و آماده سازی یک سریال تاریخی عنوان کرد: «تلما» از جدیدترین آثار نمایشی به تازگی شروع به کار کرده است و در حال آماده سازی دکور هستند سعید سعدی تهیه کنندگی این سریال را بر عهده دارد و فضایی تاریخی دارد.

مدیر شهرک غزالی اظهار کرد: «تنها گریه کن» از دیگر سریال‌هایی است که قرار است برای شبکه سه ساخته شود و در اینجا تصویربرداری خواهد شد. همچنین «طوبی» سریالی است که به تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی در حال آماده‌سازی لوکیشن هاست و این هم اثری تاریخی در دوران صفوی است. از آثار شبکه خانگی نیز «بامداد خمار» این روزها در حال تصویربرداری است.

میرچی درباره بخش موزه عروسکی شهرک و برخی انتقاداتی که نسبت به نحوه نگهداری آنها مطرح شده است بیان کرد: همه شرایط برای حفظ و نگهداری عروسک‌های سیما لحاظ می‌شود. ۱۰۸ عروسک سیما در این موزه قرار دارند که همه عروسک‌های اصلی برنامه‌ها و سریال‌ها هستند.

وی درباره ترمیم این عروسک‌ها و شرایط نگهداری توضیح داد: عروسک‌ها دو سال پیش بازسازی شدند و هر ماه نظارت می‌شوند که اگر نیاز به ترمیم باشد آن هم لحاظ می‌شود. البته عروسک‌ها به صورت روزانه تمیز می‌شوند و سیستم گرمایی و سرمایی دائمی برای این موزه تدارک دیده شده است.

میرچی با اشاره به عروسک‌های این موزه بیان کرد: از عروسک‌های قدیمی مثل چاق و لاغر یا عروسک‌های شهر موش‌ها گرفته تا گنجشکک اشی مشی و حتی عروسک‌های جدید مثل جناب خان در این شهرک هستند. قرار است به زودی فضایی ایجاد شود و مجموعه عروسک‌های متعلق به کارهای مرکز صبا هم در اینجا نگهداری شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.