شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

معاون سیما:

«هویت محوری» و «عدالت گستری» دو رسالت اصلی رسانه‌ملی است

محسن برمهانی

سینماپرس: محسن برمهانی معاون سیما در یادداشتی به مناسبت سفر به استان سیستان و بلوچستان نکاتی را بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن برمهانی معاون سیما در یادداشتی به مناسبت سفر به استان سیستان و بلوچستان، از اهداف این سفر و هم افزایی، در جهت تولیدات استانی برای آنتن شبکه های سراسری سیما نکاتی را بیان کرد.

هنگامی که در امتداد هم‌افزایی‌های میان دو معاونت سیما و استان‌ها به اتفاق مدیران شبکه‌ها و رؤسای مراکز معاونت، قصد عزیمت به استان سیستان و بلوچستان را کردیم، انگیزه و اشتیاق بیشتری نسبت به دو سفر استانی قبلی در بنده و همکارانم وجود داشت.

تاریخ و فرهنگ این خطه و مردم مومن، خونگرم، پرتلاش، وطن پرست و مهمان نواز آن که مدتی افتخار میزبانی از مقام معظم رهبری داشته‌اند از یک‌سو و از سوی دیگر قابلیت‌های این استان برای محقق ساختن دو رسالت اصلی رسانه‌ملی یعنی هویت محوری و عدالت گستری فرصتی مغتنم بود.

فرهنگ کهن و غنی استان سیستان و بلوچستان که ریشه در فرهنگ و تمدن ایران بزرگ دارد مملو از آیین‌ها و آداب و رسوم ملی، مذهبی و محلی، حکایات، هنرها و حتی بازی‌ها و سرگرمی‌های خاص و جذابی است که نه‌فقط مردم ایران بلکه جهانیان باید با این تاریخچه کهن فرهنگی آشنا شوند؛ لذا شبکه‌های تلویزیونی می‌کوشند تا در همکاری و تعامل نزدیک با صداوسیمای این استان، همزمان با به نمایش گذاشتن قاب زیبای قومی، فرهنگی و گردشگری استان و معرفی نخبگان و فرهیختگان آن، مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول تا رفع تمام مشکلات را در دستور کار خود قرار دهند.

سیما قصد دارد با اختصاص سهم به تولیدات استانی و به‌طور خاص این خطه و مردم غیور و خونگرم آن در شبکه‌های ملی و سراسری، رسالت خود را در حوزه عدالت گستری نیز به‌خوبی محقق کند. البته در ماه‌های گذشته نیز اراده‌مان را تا قدری روی آنتن عینیت بخشیده‌ایم. برنامه‌های بیکرانه، دورت بگردم ایران و اکران فیلم سینمایی هوک پیش از اکران سینمایی آن در نوروز امسال از جمله آنهاست.

انعکاس دیدنی‌های استان سیستان و بلوچستان در «مستند ایران» در ۲۰قسمت که پخش آن از اردیبهشت امسال در شبکه‌های یک و شبکه جهانی جام‌جم آغاز شده، نشان از عزم معاونت سیما در پرداخت عمیق به فرهنگ، تاریخ و تمدن این استان دارد. سفر «نون خ» در فصل پنجم به این استان هم در دستور کار تیم سازنده است، اما در کنار همه این راهبردها و سیاست‌ها، اصل این سفر کاری در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، هماهنگی برای تعامل شبکه‌های ملی با شبکه استانی در انعکاس و قاب‌بندی شور و شوق زائران غیرایرانی صورت گرفت که از کشورهای شبه قاره به‌ویژه پاکستان و از طریق مبادی مرزی سیستان و بلوچستان مرزهای میرجاوه و ریمدان به سمت عراق می‌روند و مردم مؤمن استان مشتاقانه به آن‌ها خدمت و همراهی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.