شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

داریوش بابائیان:

وقتی اکران فیلمی آغاز می‌شود باید در تخصیص سانس‌های اکران توازنی برقرار باشد

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه‌کننده فیلم «معجزه عشق» ضمن اشاره به گذشت دو هفته از اکران این فیلم بدون سینمای سرگروه، همزمانی اکران فیلمش با ادامه استقبال از «فسیل» ‌ را از بدشانسی دانست!

به گزارش سینماپرس، داریوش بابائیان تهیه‌کننده فیلم «معجزه عشق» به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز، در گفتگو با مهر درباره شرایط اکران عمومی این فیلم توضیح داد: فیلم ما در شرایطی در حال اکران در سینماهاست که دو فیلم «فسیل» و «شهر هرت» همه سالن‌های سینمایی را به‌طور کامل قبضه کرده‌اند. حرف ما هم این نیست که سینماداران سانس‌هایی را که به این فیلم‌ها تعلق دارند را در اختیار فیلم ما بگذارند اما وقتی اکران فیلمی آغاز می‌شود باید در تخصیص سانس‌های اکران توازنی برقرار باشد.

وی ادامه داد: فیلمی مثل «فسیل» که تا امروز فروش عالی داشته و سینماها را نجات داده است، در سانس‌های مرده سالن‌های سینما هم مشتری و مخاطب خودش را می‌تواند داشته باشد و اتفاقاً کمک بیشتری هم به سینماداران می‌کند. ولی فیلم من وقتی اکران می‌شود نیاز به سانس‌های مناسب دارد. فیلم «معجزه عشق» در شرایطی اکران خود را آغاز کرده که سینمای سرگروه آن یعنی ماندانا، پلمب بوده است و در واقع بعد از یک هفته هنوز فیلم ما سرگروه اکران ندارد. سالن‌های دیگری هم که در اختیار داشتیم، غالباً به‌صورت تک‌سانس فیلم را اکران کرده‌اند.

بابائیان افزود: ان‌شالله با تبلیغاتی که داشته‌ایم بتوانیم تعداد سالن‌های اکران فیلم را افزایش دهیم و مخاطبان در همان سانس‌های حداقلی هم از فیلم استقبال کنند. شاید اینگونه سینماداران هم راضی شوند و سانس‌های بیشتری را به اکران فیلم ما اختصاص دهند. در مجموع اما تا به اینجا از شرایط اکران فیلم اصلاً راضی نیستیم. واقعیت این است که فیلم پتانسیل لازم برای جذب مخاطب را دارد.

این تهیه‌کننده درباره اکران فیلمش بدون سینمای سرگروه، توضیح داد: زمانی که سینما ماندانا پلمب شد، خود صاحب سینما فکر می‌کرد نهایت یک روز این سالن تعطیل باشد ولی به‌دلیل عدم حضور دادستان ناحیه، تعطیلی این سینما طولانی‌مدت شد. واقعیت این است که نداشتن سرگروه به اکران فیلم ما لطمه زده و با توجه به قراردادی که منعقد شده است، ما می‌توانیم بابت این اتفاق از سینما خسارت هم بگیریم، اما ما چنین قصدی نداریم.

وی افزود: انتظارمان این است که زمان شروع اکران‌مان در سرگروه را هم از مقطعی که مشکل سرگروه‌مان حل می‌شود، محاسبه کنند. واقعیت این است که ما خودمان هم برای سینما ماندانا و مسئولانش ناراحت هستیم و نمی‌خواهیم نمک روی زخم آن‌ها بپاشیم اما امیدواریم این محاسبه را درباره بازه اکران فیلم داشته باشند.

تهیه‌کننده «معجزه عشق» در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخ مصرف کمدی‌هایی از این جنس نگذشته و شاید به همین دلیل است که فیلم با استقبال مخاطب مواجه نمی‌شود، گفت: اصلاً این موضوع را قبول ندارم و معتقدم فیلم «معجزه عشق» داستان مناسبی دارد و حتی در قیاس با برخی فیلم‌های مشابه خودش که الان در حال اکران هستند، قصه درست‌تر و ساختار بهتری دارد.

وی ادامه داد: همین الان غیر از فیلم من فیلم‌های «فسیل»، «شهر هرت» و یکی دو فیلم دیگر در قالب کمدی روی پرده است. بروید و کارشناسی کنید و ببینید کدام یک قصه و ساختار درست‌تری دارد. فیلم «معجزه عشق» در همان سه روز اول اکران ۳۰۰ میلیون فروش کرد و امید داریم در روزهای آینده موتورش بیشتر روشن شود. واقعیت این است که این فیلم را هر مخاطبی دیده، بدش نیامده است. قطعاً اگر سانس‌های مرده را به فیلم ما اختصاص نمی‌دادند، الان فروش بسیار بالاتری داشت. به نظرم فیلم ما از منظر ساخت و محتوا هم ردیف با فیلم «شهر هرت» است.

این تهیه‌کننده گفت: این از بدشانسی ما بود که همزمان با ادامه استقبال از فیلم «فسیل» فیلم‌مان اکران شد. زمانی که ما برای اکران فیلم «معجزه عشق» مدنظر داشتیم عید نوروز بود. کسی فکر نمی‌کرد استقبال از «فسیل» تا این اندازه ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.