چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

وزیر فرهنگ روسیه اعلام نمود:

ایران و روسیه فیلم مشترک می‌سازند

اولگا لیوبیموا؛ وزیر فرهنگ روسیه؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ روسیه گفت: این کشور و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند در زمینه تولید مشترک فیلم با مشارکت اثربخش فعالان سینما همکاری کنند.

به گزارش سینماپرس، اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ روسیه، در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مذاکرات رسمی هیئت‌های دو کشور افزود: در این مذاکرات درباره برگزاری شمار زیادی از رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره میراث فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر و همایش فرهنگ معنوی در تهران توافق کردیم.

وی با ابراز خرسندی از سطح کیفی بالای حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه سنت‌های اصیل و صنایع خلاق که در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو آغاز به کار کرد، بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در همه بخش‌ها تأکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست مطبوعاتی مشترک، هدف از برگزاری رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه را تقویت تعاملات فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد، سرآغازی برای دور تازه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مشترک دوجانبه باشد.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو قدرت راهبردی، تعاملات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف آغاز کرده‌اند و بر این باوریم که بخش فرهنگی این موفقیت‌ها را تکمیل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ایران و روسیه باید همگام با توسعه مناسبات سیاسی و راهبردی خود، تعاملات دوجانبه در حوزه سینما، کتاب، تئاتر و موسیقی و گفتگوهای فرهنگی میان نخبگان را ارتقاء بخشند و در دیدار با وزیر فرهنگ روسیه، عزم و اراده دولت این کشور را در این راستا جدی ارزیابی کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات فرهنگی دوجانبه و شرکت در برنامه‌های «هفته فرهنگی ایران در روسیه» وارد مسکو شد. در این سفر بیژن نوباوه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و حسین دیوسالار دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه برنامه‌های گوناگونی از حوزه‌های نمایشگاه آثار تجسمی، فرش، صنایع خلاق هنری، موسیقی، نشست‌های فرهنگی و فیلم و پویانمایی تدارک دیده شده که در طول ۶ روز برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی مشترک بین دو کشور، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و با همکاری سفارت ایران، از سوی اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده و از ۱۳ تا ۱۸ تیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.