یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

سایه عدم شفافیت بر مخارج و هزینه‌های «نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک»؛

بودجه ۱۲ میلیارد تومانی «تهران-مبارک» چگونه هزینه می‌شود؟

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک

سینماپرس: دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک، با تاکید بر این‌که برگزاری چنین رویدادی بسیار هزینه‌بر است، از قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش بودجه جشنواره به ۱۲ میلیارد تومان یاد کرد که تا الان ۱۰ میلیارد تومانِ آن محقق شده است. این سخنان آقای دبیر در حالی است که همچنان هیچ گونه آمار و اطلاعات دقیقی از نحوه هزینه کرد این بودجه قابل توجه منتشر نشده است.

به گزارش سینماپرس، هادی حجازی‌فر با اشاره به سختی‌های برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک به حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده است.

وی با اشاره به تورم و بالارفتن هزینه‌ها افزود: باید بودجه جشنواره نیز افزایش پیدا می‌کرد که این اتفاق به اندازه ممکن و قانونی محقق شده است.

حجازی‌فر بیان کرد: در دوره کنونی هزینه ساخت و ساز عروسک بالا رفته است و این در حالی است که بودجه جشنواره فقط می‌تواند ۲۰ درصد ارتقا پیدا کند اما به هر حال ما به رشدی ۲۰۰ درصدی نیاز داشتیم و در گفت‌وگو با وزیر ارشاد قول گرفتیم بودجه جشنواره به ۱۲ میلیارد تومان ارتقا پیدا کند که الان ۱۰ میلیارد تومانِ آن محقق شده است.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک همینطور از کمک‌های بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره گفت: البته تلاش می‌کنیم ۸۰ درصد این مبلغ را با حمایت بخش خصوصی، به تئاتر برگردانیم و کم‌کم به سمت استقلال کامل برویم. الان با بانک‌ها، پلتفرم‌ها و بنگاه‌های خصوصی در حال رایزنی هستیم. خوشبختانه مشارکت بنگاه‌های خصوصی در این جشنواره بی‌سابقه است و توانستیم کمک‌هزینه‌ها را افزایش بدهیم و پیش از شروع جشنواره ۷۵ درصد کمک‌هزینه‌ها را پرداخت کردیم.

او همچنین از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش در مسیر برگزاری یاد کرد و گفت که مرکز هنرهای نمایشی و انجمن نمایش نیز با ما در موضوع زمان‌بندی جشنواره و مالی همکاری کردند چون تیم ما خواسته‌های خود را داشت و با ما کنار آمدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.