شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

وزیر ارشاد:

برخی افراد بدسابقه دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی‌اند تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین شود و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: اسماعیلی درباره حواشی مربوط به لغو برخی کنسرت‌ها گفت: یک جریان سیاسی در کشور به‌دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاهی طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم در سنندج در پاسخ به سؤال موضوع لغو کنسرت‌ها و زیان اقتصادی ایجادشده، با توجه به صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، گفت: دوره اخیر به‌اذعان دوستان بخش موسیقی و تهیه‌کنندگان، پررونق‌ترین دوره بوده است به‌طوری که در مباحث چند ماه اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر را متقاعد کند اجرا نداشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما اهالی موسیقی خوش درخشیدند، تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بهترین جشنواره موسیقی در کشور برگزار شد، گفت: اکنون نیز اجراها کم‌نظیر و بدون حاشیه و مطامعی که دشمنان دنبال هستند در حال برگزاری است، بنده احساس می‌کنم یک جریان سیاسی در کشور به‌دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاهی طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده به‌راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینم، به‌طوری که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الآن تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی‌اند تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین شود و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کنند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.

وی با ذکر اینکه "معتقدیم فضای فرهنگی و هنری کشورمان با نشاط و با قوت ادامه پیدا کند"، اظهار کرد: در چند روز اخیر که بنده در سفر کاری خارج از کشور بودم، این فضا منتقل شد، بلافاصله موضوع را با مسئولان بخش‌های مختلف دنبال کردم و دوستانمان در وزارت کشور و جاهای دیگر بیانیه دادند و مربوط به مشکلات فنی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون دوستانمان تقویم جایگزینی را برای مواردی که لغو شده است ارائه داده‌اند تا در تالار وزارت کشور برگزار کنند تا مشکلات چند روز اخیر جبران شود، حتماً اهالی فرهنگ و هنر با دقت اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان مردم ایران نخواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.