سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

لزوم تنوع ژانر در سینما/۹

براری: فهم ناقص مدیران سینمایی باعث وخامت بیماری سینما شده/ جای ۸۰ میلیون ایرانی در سینما خالی است!

اسماعیل براری

سینماپرس: اسماعیل براری گفت: ناتوانی امروز سینمای ایران ناشی از همان عدم پرداخت به ژانرها، سانسور موضوعات و مضامین متنوع است.

اسماعیل براری کارگردان سینما در خصوص لزوم تنوع ژانر در سینمای کشور و عبور از دو ژانر «اجتماعی» و «کمدی» گفت: فهم ناقص مدیران سینمایی باعث وخامت بیماری سینما شده! سینمای ما بیمار است و امروز ناتوان تر از همیشه شده و این اتفاق تلخ و متأثرکننده است.

کارگردان فیلم های سینمایی «جهنم سبز» و «رقص شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم تولید فیلم های متنوع در سینما موضوع بسیار دردناکی است. ناتوانی امروز سینمای ایران ناشی از همان عدم پرداخت به ژانرها، سانسور موضوعات و مضامین متنوع است.

وی تصریح کرد: ما وقتی صحبت از ژانرهایی می کنیم که در سینمای مان مغفول واقع شده اند به معنای آن است که پدر «خانواده سینما» نادانی کرده و با راه ندادن بعضی از فرزندان به سر سفره، باعث متلاشی شدن کانون گرم خانواده به مثابه سینما شده است!

این سینماگر با انتقاد شدید از ابراز خوشحالی برخی افراد در خصوص فروش برخی کمدی های سطح پایین و مبتذل متذکر شد: پخش کننده های نادانی که آمار فروش دو فیلم اخیر خودشان را در بوق و کرنا کردند جز فریب، کار دیگری انجام ندادند و مدیران جامعه سینمایی ما براحتی طعمه را بلعیدند.

براری تأکید کرد: اگر چرخ سینمای کشور درست به چرخش دربیاید این صد میلیارد فروش برایش هیچ است! جای بیش از ۸۰ میلیون ایرانی در سینما خالی است و اگر آن ها فیلم های مورد نظر خود را در سینما پیدا کنند آن وقت مشخص می شود که این سینمای کمدی است که می تواند فروش داشته باشد یا سینمای فرهنگی!

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: پخش کننده های قدیمی و بی سواد و شوآف گونه رفتار کردن مدیران باعث تعطیلی و نابودی مطلق سینما می شود. پرسش بنده از مدیران سینمایی این است که آیا می خواهید سینما به دوره درخشش خود در دهه ۶۰ و ۷۰ برگردد که «ناخدا خورشید» و «هامون» و «مهاجر» و «ترن» و «خانه دوست کجاست» و «مادر» و... در آن ساخته می شد یا این فیلم های دهه اخیر که سرشار از سبک سری است و با گذشت تنها چند ماه از جشنواره فجر، حتی نامشان هم به یادتان نمی‌ماند، مورد پسندتان است؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.