شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

انتظار دادیم مسئولان دولتی در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی داشته باشند

روح‌الله حریزاوی

سینماپرس: قائم مقام سازمان تبلیغات گفت: از مسئولان دولتی انتظار داریم همانطور که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به حوزه فرهنگ هم توجه کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی درباره رویکرد کلان سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون حجاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب از ابتدای پدیده کشف حجاب درباره تلاش دشمن پیرامون دوقطبی‌سازی جامعه هشدار دادند، سیاست سازمان تبلیغات اسلامی تبیین ضرورت حفظ یکپارچگی جامعه و پرهیز از دوقطبی‌سازی بوده و است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی ادامه داد: این سیاست به آن معنا نیست که ما باید نسبت به ترویج مسئولانه و هوشمندانه حجاب قصور داشته باشیم. ما از همان ابتدا در حین اینکه مراقبت می‌کردیم دوقطبی‌سازی دشمن شکل نگیرد، فعالیت ایجابی خود را در زمینه لزوم تبیین حجاب برای جامعه و آفات گسترش بی‌حجابی ادامه دادیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در مواجهه با پدیده‌های نوظهور فعالیت‌های جامعه تبلیغی و شبکه مبلغین در سراسر کشور دو گونه است. یکسری اقدام مستقیم و صریح است. این اقدامات پیرامون واقعه‌ای با اظهارنظر مستقیم و برپایی دوره‌های توجیهی همراه است. یکسری از اقدامات غیرمستقیم است. به عنوان مثال، برگزاری جشن‌های تکلیف در سراسر کشور مصداق اقدام غیرمستقیم بود، که مورد استقبال دختران نوجوان قرار گرفت.

به گفته وی، برگزاری نمادین جشن تکلیف با حضور رهبر انقلاب با عنوان «جشن فرشتگان» مصداق دیگر این عمل بود. جشن «روزه اولی‌ها» هم نوع دیگری از جشن تکلیف در ماه رمضان بود، که در سراسر کشور برگزار شد؛ بنابراین فعالیت‌های ما در حوزه حجاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی و تبلیغی در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، بیان کرد: مسئولیت حوزه سلبی با این نهاد نیست. همانطور که دشمن برای تخریب باورهای مردم و جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند، توقع می‌رود در زمینه مقوله‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری جدی شود. انتظار دادیم همانطور که مسئولان دولتی در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برنامه می‌چینند، در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.