سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

محمدحسین لطیفی:

«سینمای ملی» آن چیزی است که بتواند انسان را یک قدم به سمت سعادت رهنمون باشد

محمدحسین لطیفی در نشست خبری فیلم سینمایی غریب

سینماپرس: محمدحسین لطیفی کارگردان آثاری چون مجموعه دو فصلی «قلب یخی» و سینمایی «غریب» گفت: از آنجایی که فیلمساز طبیب روح است اول باید طبابت خود را کامل کرده و برای هر دردی درمانی داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین لطیفی که فیلم سینمایی غریب او با پنج سیمرغ، پرافتخارترین فیلم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: نوروز را به همه ایرانی‌های عزیز تبریک می‌گویم. سعی کنید در ایام نوروز فیلم‌های خوب ببینید.

وی که در سال ۸۹ با قلب یخی در دو فصل توانست مخاطبان بیشتری را برای تماشای این مجموعه نمایش خانگی جلب کند، گفت: کاری نداشته باشید من چی می‌گم خودتان فلیم‌های خوب انتخاب کنید و ببینید.

لطیفی ادامه داد: از آنجایی که فیلمساز طبیب روح است اول باید طبابت خود را کامل کرده و برای هر دردی درمانی داشته باشد.

وی درباره شاخصه‌های یک سینمای ملی افزود: سینمای ملی، آن چیزی است که بتواند انسان را یک قدم به سمت سعادت رهنمون باشد.

لطیفی گفت: فیلم هم اگر با احساس روی بیننده تاثیر بگذارد و او را به سمت صلاح، درست و پاکی ببرد چیزی است که در ژانرهای مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد.

کارگردان مجموعه قلب یخی اظهار داشت: مهم این است که کمتر سیاهی نشان دهیم.

در سیاه نشان دادن ایرادی نیست

وی معتقد است در سیاه نشان دادن، ایرادی نیست اما به شرطی که فیلمساز در آن مفری هم ایجاد کند و راهی برای برون رفت نشان دهد. تنها نشان دادن که می‌شود آیینه.

فیلم غریب محمدحسین لطیفی در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به عنوان بهترین اثر این رویداد سینمایی معرفی شد

غریب فیلمی درباره وقایع کردستان در سال های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ است که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.