شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

نگاهی به وضعیت گیشه طی هفته اخیر؛

تنها ۱۷۷ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور به سینما رفتند!/ بحران گیشه و بیم از آینده هنرهفتم!

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: گیشه سینماها طی اولین هفته نوروز ۱۴۰۲ رضایت بخش نیست! تنها ۱۷۷۲۰۹ نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور به تماشای آثار جدید اکران شده نشستند؛ این اتفاق در حالی بود که مدیران سینمایی انتظار داشتند اکران نوروزی نجات بخش گیشه سینما باشد.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بچه های طوفان» که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ اکرانش آغاز شده تنها ۱۴۳ مخاطب داشت تا ضعیف ترین فیلم اکران ۱۴۰۲ تا این لحظه محسوب شود.

«عروس خیابان فرشته» به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۰ جمعه چهارم فرودین ماه تنها حدود ۱۴ هزار نفر مخاطب در سراسر کشور باشد. این فیلم یکی از آثاری بود که برخی معتقد بودند می‌تواند اوضاع اکران را بهبود بخشد.

اما وضعیت «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی هم وضعیت بهتری نداشت؛ این فیلم طی یک هفته تنها توانست ۱۲۸۰۰ مخاطب داشته باشد. «فسیل» به کارگردانی کریم امینی اما شاید موفق ترین فیلم اکران ۱۴۰۲ تا این لحظه باشد؛ این فیلم طی یک هفته توانست حدود ۱۴۹ هزار مخاطب داشته باشد اما قاعدتا این میزان مخاطب هم راضی کننده نیست و در مجموع وضعیت گیشه سینماها آینده بیمناک سینما را بیش از پیش به رخ می کشد.

این روزها اهالی سینما و رسانه چشم انتظار تدبیر عاجل از سوی مدیران فرهنگی و سینمایی برای وضعیت بحرانی گیشه سینماها، بیکاری فزاینده و رکود شدید تولید هستند. امید که مدیران سینمایی با توجه به شعار سال (مهار تورم و افزایش تولید) تدبیر ویژه ای داشته باشند و به جای دست روی دست گذاشتن و نظاره گر بودن این اوضاع فاجعه بار تمهیدی برای بهبود اوضاع سینما و سینماگران صورت دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.