سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

روی آنتن رسانه ملی؛

ویژه برنامه‌های شب نیمه شعبان

جشن سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

سینماپرس: همزمان با جشن‌های نیمه‌ شعبان در شب ولادت امام زمان (عج)، برنامه‌های آئینی و مناسبتی مختلفی از قاب شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، همزمان با جشن‌های نیمه‌ شعبان در شب ولادت امام زمان (عج)، برنامه‌های آئینی و مناسبتی مختلفی از قاب شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. در ادامه با جزئیات برنامه‌های میلاد امام موعود (عج) همراه باشید.

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما

برنامه «قرارگاه» با اجرای مهدی صفری است که در روز چهارشنبه حوالی ساعت ۲۱ به صورت زنده و مستقیم با محوریت میلاد امام زمان(عج) از این مسیر اجرا می‌شود. دعوت طلاب حوزه علمیه مدرسه دارالسلام و تولیت آن، دعوت از مادحین و ذاکرین اهل بیت، گروه سرود پارسا و مولودی خوانی از بخش‌های این برنامه خواهد بود.

برنامه «یا کاشف الکرب» نیز در شب میلاد امام زمان(عج) به پخش برنامه در این ایام می‌پردازد.

«مراسم احیا» از کربلای معلی به صورت زنده از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما با اجرای هادی صلح جو از ساعت ۲۳:۴۵ تا حوالی سحرگاهان برپا خواهد بود، کارشناس مذهبی این برنامه حجت الاسلام حیدری کاشانی خواهد بود و با مدیحه سرایی هاشم طهرانی همراه خواهد بود.

از دیگر برنامه های این شبکه پخش زنده و مستقیم محفل قرآنی نیمه شعبان با عنوان «کرسی تلاوت مهدوی» از ساعت ۱۶ روز سه شنبه در مسجد مقدس جمکران خواهد بود و شامل بخش‌هایی چون: تلاوت قرآن کریم و اذان با نوای حمیدرضا احمدی وفا، زیارت آل یاسین با نوای حسن شالبافان به همراه نشست صمیمی قاریان عباس سلیمی، کریم منصوری، حاج ابوالقاسم، احمدی وفا و مقدمی خواهد بود.

میان برنامه‌ای با عنوان «همیشه با امام» با محوریت مهدویت، در ساعات ۸:۴۵ و ۱۱:۴۰ و برنامۀ شرح مناجات شعبانیه با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در فواصل برنامه‌ها و ساعات متناوب پخش و ارائه می‌گردد.

پخش زنده و مستقیم قرائت دعای توسل با نوای ولی الله اکرامی از مسجد مقدس جمکران حوالی ساعت ۲۰:۴۵ و قرائت مناجات شعبانیه راس ساعت ۲۳:۰۰ از مشهد مقدس در ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ از قاب شبکه قرآن و معارف سیما انجام می‌گردد.

عیدانه شبکه پنج در نیمه شعبان

شبکه پنج سیما به مناسبت میلاد با سر سعادت حضرت مهدی (عج) با تدارک ویژه برنامه های شاد و جذاب همچون: به خانه بر می گردیم، قرار، کمدین، تماشاخانه، فیلم سینمایی، پخش زنده دعای کمیل و... این روز را جشن می‌گیرد.

ویژه برنامه قرار سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ساعت ۲۰ تا ۲۳ میزبان مخاطبان گرامی است. این برنامه که در گروه معارف شبکه تهران تولید و پخش می‌شود، با اجرای هومن ستوده در استودیو پخش شبکه و اجرای سید رضا نواب در چند میدان شهر مانند: خراسان، منیریه، هفت حوض و... تماشایی می‌شود.

قرار است گزارشی زنده از منطقه اروند کنار با حضور کاروان‌های راهیان نور نیز با اجرای حسین ملایی تقدیم نگاه مردم عزیز ایران شود. همچنین ارتباط با مسیر پیاده روی مسجد مقدس جمکران و کربلای معلی از دیگر بخش های تماشایی قرار نیمه شعبان شبکه پنج سیما است.

احیا نیمه شعبان در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع)

همچنین پوشش زنده و مستقیم مراسم احیا و پخش دعای کمیل از دیگر برنامه‌هایی است که در این عید عزیز روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

قرار است در این برنامه که ساعت ۱ بامداد چهارشنبه ۱۷ اسفند به طور مستقیم از حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می‌شود، دوربین شبکه پنج سیما تصویرگر مراسم احیای نیمه شعبان باشد. همچنین مدیحه سرایی و مناجات شعبانیه با نوای گرم محسن عرب خالقی از جمله برنامه‌هایی است که مخاطبان شبکه پنج می‌توانند در مراسم احیای نیمه شعبان زمزمه کنند.

ادای نذر در قدمگاه

فیلم تلویزیونی «قدمگاه» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و هنرنمایی رضا کیانیان و بابک حمیدیان چهارشنبه ۱۳:۳۰ تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

این فیلم روایت زندگی پسری به نام رحمان است که از در روستا زندگی می‌کند. او هر سال در نیمه شعبان برای ادای نذر ده ساله‌اش (که امسال آخرین سال آن است) راهی قدمگاه می‌شود اما این بار با رسیدن به این زیارتگاه، رحمان خوابی می بیند که زندگی او را متحول می‌کند.

به خانه بر می‌گردیم در جشن نیمه شعبان

ویژه برنامه به خانه بر می گردیم در روز ولادت حضرت مهدی (عج) میزبان تنی چند از هنرمندان سینما، تلویزیون، موسیقی و استند آپ کمدی است. در این برنامه زهره حمیدی و اصغر نقی زاده بازیگر، مصطفی احمدی استند آپ کمدین و محمد شادی خواننده حضور خواهند داشت.

این برنامه ضمن تهیه کیک میلاد، نحوه تهیه و درست کردن سبزه عید نوروز را به مخاطبان آموزش می‌دهد. همچنین گفتگو با هنرمندان و پخش زنده ترانه‌های محلی و استند آپ کمدی از دیگر بخش‌های جذاب این برنامه به شمار می‌رود.

شبکه افق سیما

ویژه برنامه «جشن محله‌ها» به مناسبت نیمه شعبان از آنتن شبکه افق مهمان خانه مخاطبین خواهد شد. این ویژه برنامه که قرار است از در هفته منتهی به نیمه شعبان بر آنتن شبکه افق سیما نقش ببندد به تهیه‌کنندگی کیارش باستانی و اجرای محمد امین قاسمی تولید شده است.

باستانی تهیه کننده این برنامه گفت: در این برنامه ما یک پویش همنام با نام برنامه داریم که در ذیل آن مخاطبین عزیز می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۲۱۲ و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ما محتواهای مرتبط با نیمه شعبان خود را اعم از فیلم و عکس برای ما ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.