سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون/۳

حر: اگر از شهدا رو برگردانیم از سعادت دنیا و آخرت دور می شویم/ شهدا سرمایه سینمای ایران هستند و نباید این سرمایه و گنجینه عظیم را نادیده بگیریم

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون-اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: اگر از شهدا رو برگردانیم از سعادت دنیا و آخرت دور می شویم! طبیعی است که همه ما مرهون و مدیون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای مدافع امنیت و... هستیم و باید هرچه در توان داریم برای ترویج اهداف و آرمان های ایشان به کار بگیریم.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دکتر شریعتی جمله قشنگی دارد و می گوید آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کار زینبی کنند در غیر این صورت یزیدی هستند!

وی ادامه داد: ما هزاران نفر شهید برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت دادیم و بی تردید اگر این افراد در آثار سینمایی ما جایی نداشته باشند به دلیل کم توفیقی سینما و سهل انگاری و کم لطفی مدیران است.

حر با تأکید بر اینکه شهدا سرمایه سینمای ایران هستند و نباید این سرمایه و گنجینه عظیم را نادیده بگیریم تصریح کرد: شهدا الگوهای بزرگی هستند و زندگی های شان سرشار از داستان های جذاب و خوب است که می تواند هریک از این زندگی ها دستمایه تولید چند فیلم و سریال شود و مخاطبان را ترغیب به تماشای این آثار کند.

این سینماگر متذکر شد: ما امروزه فیلم های جذاب در سینما کم داریم و زندگی شهدا می تواند جذابیت برای مخاطبان ایجاد کند. محبوبیت شهدا برای جذب مخاطب کافی است چرا که آن ها آدم های بزرگ و قهرمان بودند و باید سراغ شان برویم تا الگوی نسل جوان شوند. ما باید اهداف و آرمان های آن ها را ترویج کنیم و اگر به ایشان نپردازیم قافیه را باخته ایم.

حر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید به شهدا بپردازند چرا که این ها سرمایه های ملی هستند و باید از آن ها درست بهره برداری شود و اهمال کاری مدیران در قبال تولید فیلم های ارزشی در رابطه با زندگی شهدا بخشودنی نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.