دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

نشست هم‌اندیشی مدیران «هنر و تجربه» با فیلمسازان اردبیلی برگزار شد؛

طیب: وقتی فیلمسازی در کنار فیلمش بایستد میزان حمایت‌های گروه «هنر و تجربه» بیشتر می‌شود

سخنرانی محمد طیب در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: نشست هم‌اندیشی مدیران گروه سینمایی «هنر و تجربه» با فیلمسازان شهر اردبیل، برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، محمد طیب سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه» روز یکشنبه ۳۰ بهمن، در جمع فیلمسازان استان اردبیل به بررسی مسائل فیلمسازان این استان پرداخت و با آنها درباره نحوه اکران آثارشان در گروه «هنر و تجربه» گفتگو کرد.

محمد طیب گفت: گروه سینمایی «هنر و تجربه» مثل یک شرکت پخش فیلم است نه شرکت تولید فیلم. تمرکز اصلی گروه «هنر و تجربه» ایجاد فرصت برای معرفی و نمایش استعدادهای نو در سینمای ایران است. در سال‌های گذشته تولید فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی هم انجام می‌شد اما در حال حاضر این مساله در قالب باشگاه فیلم اولی‌ها در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم در شهرهایی که سالن سینما در دسترس نیست از سالن‌های غیرسینمایی و مراکز فرهنگی برای نمایش فیلم‌ها استفاده کنیم؛ توضیح داد: سالن‌هایی مانند آمفی تئاتر، فرهنگسرا و… در استان‌ها را شناسایی می‌کنیم تا در صورت امکان وارد چرخه نمایش شوند و فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» را برای مخاطبان نمایش دهند.

طیب با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌های «هنر و تجربه» در شهرستان‌ها فقط روزهای چهارشنبه است افزود: اگر فیلمی مورد استقبال قرار بگیرد بی شک تعداد روزهای نمایش آن را در شهرستان‌ها افزایش خواهیم داد. باتوجه به میانگین مخاطبان فیلم در شهرستان‌ها، تصمیم گرفتیم فقط به صورت متمرکز در یک روز (چهارشنبه‌ها) این فیلم‌ها را نمایش بگذاریم.

وی به حمایت‌های گروه «هنر و تجربه» اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن مبلغ فروش حاصل از فیلم در اختیار فیلمساز، فعالیت‌های تبلیغاتی، برگزاری مراسم رونمایی و نشست نقد و بررسی، به نمایش گذاشتن فیلم برای منتقدان و هنرمندان و اصحاب رسانه، مصاحبه با عوامل فیلم، اکران آنلاین فیلم، نمایش فیلم در شهرهای مختلف به پیشنهاد کارگردان و… از جمله حمایت‌های این گروه است. وقتی فیلمسازی در کنار فیلمش بایستد میزان حمایت‌ها بیشتر می‌شود. اکران فیلم‌ها در سینماهای «هنر و تجربه» بعد از اکران پیوسته، تمام نمی‌شود بلکه رویدادهایی در قالب هفته فیلم و نشست نقد و بررسی در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

طیب در پاسخ به پرسش یکی از فیلمسازان مبنی بر مقررات نحوه ارسال فیلم به «هنر و تجربه» توضیح داد: آئین نامه و مقررات در سایت «هنر و تجربه» موجود و داشتن پروانه نمایش برای ثبت درخواست فیلمساز ضروری است.

سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه» افزود: طبق جلسه‌ای که با امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل صورت گرفت بنا داریم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ در قالب یک رویداد، تعدادی از فیلم‌های منتخب اکران شده در سال ۱۴۰۱ را با حضور کارگردانان آثار در استان اردبیل برای علاقمندان نمایش دهیم و همچنین نشست‌های نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی را برای هنرمندان، هنرجویان و فیلمسازان اردبیل برگزار کنیم.

طیب در پایان از تمام فیلمسازان استان اردبیل خواست تا خودشان را عضوی از خانواده «هنر و تجربه» بدانند.

در این نشست صمیمانه سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، میردولت موسوی رئیس انجمن سینمای جوان اردبیل، محمد طیب سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه»، محمود کاظمی مدیر پخش «هنر و تجربه»، علی زادمهر مدیر روابط عمومی «هنر و تجربه»، حمید اسکندری کارشناس معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و جمعی از فیلمسازان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.