دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

مدیرکل هنرهای نمایشی:

«استاد علاءالدین قاسمی» پیشکسوت بزرگ تعزیه‌خوانی معاصر و سرمایه‌ای بی‌جایگزین بود

علاءالدین قاسمی-تعزیه

سینماپرس: کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت علاءالدین قاسمی پیشکسوت عرصه تعزیه‌خوانی را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت علاالدین قاسمی هنرمند عرصه تعزیه‌خوانی پیام تسلیتی منتشر کرد.

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است:

«به نام او که تنها ماندگار است؛ طریق بهره‌گیری از رهنمودهای ارزشمند حاضر در کلام پاکیزه‌ خدا و زندگی ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) در امور شخصی هرکسی و اولویت‌گذاری‌هایش برای طی عمر گذران دنیوی، یقینا انتخابی خداپسندانه و گزینشی هوشمندانه است و صد البته انتقال آن به سایرین نیز، نعمت‌ها و برکات و گشایش‌های خودش را داشته و هر کسی از این مولفه‌ها و فضائل، دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره گرفته باشد؛ وجودش شرایط شایسته‌تری برای انتقال این مفاهیم به دیگران خواهد داشت.

از این منظر، پیشکسوت بزرگ تعزیه‌خوانی معاصر، استاد علاءالدین قاسمی، مرد مردستان از این جَرگه و زُمره بود، راوی فهیم و فرهیخته این دیار اسلامی، حلقه‌های پیوند امروز و امروزیان بود که برای حفظ فرهنگ، دین و انسانیت، همچون دستمایه و سرمایه‌ای بی‌جایگزین بود. عروجش داغی تازه بر جان نجیب هنر اصیل شبیه خوانی این مرز و بوم گذاشت.

هر چند خانواده بزرگوار ایشان و خاندان هنرپرور قاسمی را هیچ کلامی، تسلّای خاطر نمی‌دهد اما از آنجا که در برابر مشیت الهی، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست برای آن عزیز علو درجات را که همان همنشینی با اربابش امام حسین (ع) است، از درگاه ایزد منان خواستارم و به خانواده ایشان و خانواده هنر تعزیه تسلیت عرض می‌نمایم.»

علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان مطرح کشور روز شنبه ۲۹ بهمن‌ ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.