سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

رئیس سازمان سینمایی:

مراودات با کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مانند گذشته در دستور کار قرار دارد

بازدید محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از پردیس ملت

سینماپرس: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از بازار فیلم جشنواره فیلم فجر دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز سه شنبه هجدهم بهمن ماه بازار بین‌المللی فیلم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر این دوره از جشنواره در محل برج میلاد افتتاح شد.

محمد خزاعی در حاشیه دیدار از این بازار گفت: روز جدی بازار فیلم فجر امروز است، در این دوره بیش از ۲۰ شرکت خارجی حضور دارند. برنامه‌ریزی و سیاست گذاری این دوره از جشنواره اینگونه بود که کشورهای منطقه بیشتر حضور داشته باشند که از این جمله می‌توان به کشورهای آسیایی اشاره کرد.

وی بیان کرد: سازمان سینمایی برنامه‌های خاصی در حوزه بین‌الملل دارد و این به معنای آن نیست که با سایر کشورها مراوده نداشته باشیم اما کشورهای هم پیمان با ما مانند کشورهای عضو شانگهای، منطقه خزر و کشورهای هم زبان با ما مورد توجه سازمان سینمایی قرار دارند و متمرکز روی این کشورها برنامه‌ریزی هایی انجام می‌شود تا نتیجه خوبی برای اقتصاد سینمای ایران داشته باشد.

خزاعی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در سازمان سینمایی در حال طراحی است، بحث اقتصاد در حوزه بین‌الملل سینما است. مسأله‌ای که ما سال‌ها به دنبال هستیم و تا امروز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. البته مراودات با کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مانند گذشته در دستور کار قرار دارد. بازار فیلم نیز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده که تمرکز آن روی کشورهای منطقه است، در بازدید امروز نیز شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی رضایت خود را ابراز کرده‌اند و جمع‌بندی نهایی نیز در پایان بازار اعلام خواهد شد.

وی توضیح داد: قرار بود مهمانان بخش بین‌الملل از امروز معرفی شوند که این کار صورت می‌گیرد، البته مهمانان بازار نیاز به معرفی ندارند چرا که غرفه‌ها و مهمانان در بازار کاملاً مشخص هستند.

خزاعی گفت: تاکید می‌کنم که برنامه‌ریزی خود در زمینه برگزاری بازار رسیده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.