دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

رییس سازمان سینمایی:

امسال شرایط طبیعی نیست/در زمانی که احساس کنیم به جمع بندی رسیده‌ایم، اسامی داورهای جشنواره اعلام خواهد شد!

بازدید محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از پردیس ملت

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی درباره غیبت برخی بازیگران در نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر گفت: وقتی فشاری بر روی آنها می‌آید و تصمیم می‌گیرند به نشست خبری نیایند این فشار را به حساب تروریسم رسانه‌ای بگذارید.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در گفت وگو با ایرنا در حاشیه حضور در پردیس سینمایی ملت، ضمن تاکید بر این که مسیر جشنواره دارد طی می شود، اظهار داشت: یک روز کارگردان یا بازیگر به هر دلیلی نمی توانند به نشست خبری جشنواره بیاید. من به دوستان گفته ام که روی عوامل فشاری نداشته باشید تا هر کسی خواست حضور داشته باشد. درهای جشنواره به روی همه باز است. هر کسی که نخواست بیاید انتخاب خودش است. ما نمی توانیم دستوری برخورد کنیم.

هر کسی که نخواست بیاید انتخاب خودش است. ما نمی توانیم دستوری برخورد کنیموی با بیان این که سینمای ایران چه ما باشیم و چه نباشیم مسیرش را طی می کند، توضیح داد: سینمای ایران یک فرصت برای ظهور و بروز است. ما می‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم. من به عنوان یک تهیه کننده اگر ده سال کار نکنم فراموش می‌شوم. این یک واقعیت عینی در عالم هنر است. زمانی که در فضایی نباشیم به دست فراموشی سپرده می شویم. بازیگران اگر به سینما علاقه مند نبودند چرا در فیلم‌ها بازی کردند؟ این یک تناقض است. این بازیگران مسلما مشکلی با سینمای ایران ندارند.

فشار را به حساب تروریسم رسانه‌ای بگذارید

خزاعی افزود: چند بازیگر جدیدا مطلبی را در فضای مجازی منتشر کردند و گفتند ما دیگر نمی‌خواهیم در سینمای ایران باشیم. واژه هایی را هم استفاده کردند که واژه‌های خوبی نبود. بازیگرانی که کار می کنند سینمای ایران را دوست دارند. وقتی فشاری بر روی آنها می آید و تصمیم می‌گیرند به نشست خبری نیایند این فشار را به حساب تروریسم رسانه‌ای بگذارید. فشار بیشتر در فضای خارج کشور دارد شکل می گیرد. وقتی ۲۴ ساعته چند کانال خارجی دارند روی واژه هایی کار می‌کنند، هر کسی باشد تحت تاثیر قرار می گیرد.

زمانی که در فضایی نباشیم به دست فراموشی سپرده می شویم. بازیگران اگر به سینما علاقه مند نبودند چرا در فیلم‌ها بازی کردند؟ این یک تناقض است

به گفته رییس سازمان سینمایی گرمی جشنواره به حضور آثار سینمایی است و مردمی است آن که آثار را می بینند. رونق سالن های سینما نشان می دهد که مردم سینما را دوست دارند و آن فضایی که برخی دنبالش بودند شکست خورد.

خزاعی درباره لو رفتن اسامی برندگان در مراسم اختتامیه سال گذشته بیان کرد: به شرکت یا موسسه ای که باعث شد اسامی اختتامیه لو برود، در جلسات متعدد تذکر داده شد. همچنین آن شرکت از پیش فروش بلیت کاملا کنار گذاشته شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره فیلم «چرا گریه نمی کنی» تخلفی صورت گرفته بیان کرد: یک ماه قبل این موضوع در شورای سیاستگذاری مطرح شد. دوستان گفتند فیلم در جشنواره های دیگر حضور داشته است. مصداق این موضوع را در دوره های دیگر هم داشته ایم. برخی فیلم ها در جشنواره های دیگر بودند و در فجر هم حضور داشتند. شورای سیاستگذاری باید تصمیم می گرفت که نظرش حضور فیلم در جشنواره فجر بود.

داورها به تناوب اعلام می شوند

وی در پاسخ به سوالی درباره اعلام اسامی داورهای فیلم‌های ایرانی گفت: برنامه ها طبق برنامه ریزی دارد پیش می رود و داورها هم به تناوب اعلام می شوند. همان طور که فیلم ها در یک زمان مشخص اعلام شد، درباره داورها هم همین طور است. در زمانی که احساس کنیم به جمع بندی رسیده‌ایم، اسامی شان اعلام خواهد شد. هر سال در یک شرایط نرمال تر جشنواره برگزار می شد و شرایط بهتر بود. امسال با جلساتی که در سازمان سینمایی با دبیر جلسه برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که در زمان های مشخص اسامی اعلام شود. چون امسال شرایط طبیعی نیست و ما با یک سری دشمنی ها مواجه هستیم.

خزاعی افزود: شما می‌بینید تهیه کننده فیلم با اشتیاق فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. برای این فیلمساز ای‌میل می‌زنند و او را تهدید می کنند. در این جنگ نابرابر باید با یک احتیاط خاص حرکت کنیم. امروز جشنواره دارد برگزار می شود. اگر قرار بود همه مراحل علنی شود شاید به این نقطه خاص نمی رسیدیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.