جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

نشست خبری فیلم «یادگار جنوب» برگزار شد؛

پور امیری: خواستیم فضایی مدرن و نه لاکچری را طراحی کنیم/رشوند: «یادگار جنوب» هم در پول و هم تفکر مستقل است!

حسین دوماری و پدرام پورامیری در نشست خبری فیلم سینمایی یادگار جنوب

سینماپرس: نشست خبری فیلم «یادگار جنوب»، سومین فیلم از دومین روز جشنواره فیلم فجر با حضور تهیه‌کننده و کارگردانان این فیلم برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «یادگار جنوب» تنها با حضور عوامل فیلم (حسین دوماری کارگردان، پدرام پورامیری کارگردان، مجتبی رشوند تهیه کننده) و بدون حضور بازیگران آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رشوند تهیه‌کننده در ابتدا بیان کرد: ابراز همدردی می‌کنم با مردم خوی و امیدوارم آلام ناشی از زلزله سریعتر بگذرد. از تیم خوبمان ممنونم همه عواملی که در ساخت این فیلم سخت کمک کردند و همچنین قصص از دست اندرکاران جشنواره. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.

حسین دوماری در ادامه افزود : ممنون که تا این لحظه ماندید و فیلم ما را دیدید. جمعیت امروز را که می‌بینیم دلمان برای کسانی که نیستند تنگ می‌شود هرچه گستره مخاطبان بیشتر باشد جذابیت برای ما فیلمساز جذاب تر است.

پورامیری گفت: ممنون که فیلم ما را دیدید و امیدوارم آن را دوست داشته باشید.

حسین دوماری در ادامه افزود: از مزایای فیلمسازی مشترک جواب دادن ما به جای هم است. یکی از ملاک‌های من و آقای پورامیری تلاش همواره برای جذب مخاطب است چرا که سینما بی مخاطب لنگ می‌زند. اما تجربه ما در این فیلم این بود که در عین جذب مخاطب ساختن فیلمی متفاوت در سینمای ایران بود که امیدواریم موفق بوده باشیم.

پدرام پورامیری درباره فیلمنامه اثر افزود: نگارش فیلمنامه اثر سال‌های زیادی طول کشید.

حسین دوماری هم درادامه درباره نوع نگارش فیلمنامه بیان کرد : روایت غیر خطی فیلم مهم بود که از مضمون به ساختار برسیم یعنی همخوانی فرم‌ و محتوا.

مجتبی رشوند درباره نحوه همکاری با پدرام پورامیری و حسین دوماری بیان کرد : با توجه به رزومه دو کارگردان یقین داشتم کار خوب می‌شود. در اجرا ترس‌هایی از جهت جذب مخاطب داشتیم که هرچه جلو رفتیم این ترس‌ها از بین رفت.

پدرام پورامیری درباره بازیگران یادگار جنوب گفت: وحید رهبانی از ابتدا گزینه جدی ما بود چون شناخت خوبی از یکدیگر داشتیم و می‌دانستیم کار سختی در پیش داریم.

وی افزود: در مورد صابر ابر مطمئن بودیم اما نقش باید در ذهن مخاطب بماند و بعد از فیلم از ذهنش نرود به همین دلیل از خانم جعفری خواستیم که صابر شناخته نشود.

حسین دوماری در ادامه افزود: تلاش کردیم هیچ چیزی در فیلم اتفاقی رخ ندهد و همه عوامل بهترین خود بودند. هیچ چیزی در این فیلم بدون فکر نبود. سه ماه پیش تولید داشتیم. بارها فکر کردیم چطور روایت کنیم که حتی بار دوم هم برای بیننده جذاب باشد.

صابر ابر یک بار به خاطر گریم سنگین سر صحنه فیلم بیهوش شد.

ریتم قصه ما ابتدا شاید کند باشد اما عکس‌العمل مخاطب و تکان نخوردن از سرجایش نشان می‌دهد که خروجی خوب بوده است.

این قصه اگر اعتماد تهیه‌کننده و گروه سرمایه‌گذاران را نداشت قطعا ساخته نمی‌شد از عوامل تولید و تهیه‌کننده کارمان ممنونم.

پور امیری درباره فاصله گرفتن از فضای فیلم قبلی خود افزود، به دنبال تغییر هستیم.

خواستیم فضایی مدرن و نه لاکچری را طراحی کنیم.

مجتبی رشوند درباره بودجه فیلم تصریح کرد : این فیلم صددرصد مستقل ساخته شده و شاید تنها فیلم مستقل مالی امسال است که با سرمایه سرمایه‌گذار ساخته شده و هم در پول و هم تفکر مستقل است.
پور امیری کارگردان اثر در پاسخ به مدل عشق وحید به شیدا گفت:
چنین عشقی وجود دارد البته که ما به عشق‌های اسطوره‌ای مانند اورفئوس هم نگاه کردیم و می‌دانیم اما عشق وحید خیلی دور از واقعیت نیست و ما تمثیل‌هایش را زیاد در عشق‌های اسطوره‌ای داریم.

رشوند ادامه داد: ما چنین عشق‌هایی در ادبیات کهن خود داریم مانند عشق لیلی و مجنون و حتی در اهل بیت هم داریم مثل عشق یوسف و زلیخا!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.