شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون/۱

افخمی: باید با فیلمنامه و داستان خوب و محکم سراغ تولید فیلم برای شهدا برویم

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون-بهروز افخمی

سینماپرس: بهروز افخمی تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: پرداختن به شخصیت های بزرگ و ملی هر کشور در سینما بسیار مهم است و آنطور که شاهدیم این اتفاق در اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما دیده می شود اما اولویت فیلمنامه و داستان خوب است و ما باید با فیلمنامه و داستان خوب و محکم سراغ تولید فیلم برای شهدا برویم.

این فیلمساز و نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من شخصا با برخی مفاهیم و واژه ها که این روزها باب شده نظیر سینمای استراتژیک و… چندان آشنا نیستم و معتقدم پرداختن به هر موضوع و فیلمی باید جزو علایق و تفکرات هر سینماگری باشد.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد در خصوص شخصیت های بزرگ مانند شهدا مبادرت به فیلمسازی کند باید دغدغه داشته باشد؛ بی تردید اگر فیلمساز دغدغه داشته باشد به سمت تولید اثر جذب می شود و نباید به زور به واسطه برخی اصطلاحات کسی برای تولید اثری پیش قدم شود.

مجری برنامه سینمایی «هفت» خاطرنشان کرد: زندگی نامه سازی در دنیا بسیار اهمیت دارد و یکی‌ از با دوام ترین ژانرها در سینما است؛ ما همین حالا در آمریکا شاهد هستیم که همچنان برای شخصیت های مهم و موثرشان فیلم می سازند و این آثار اتفاقا با استقبال خوبی هم روبرو می شود از این رو اهمیت پرداختن به شخصیت های بزرگ نظیر شهدا در سینما و تلویزیون امری ثابت شده و ضروری است اما همانطور که پیش تر عنوان کردم این کار باید با دغدغه قلبی و فیلمنامه خوب رخ بدهد نه به واسطه برخی اصطلاحات!

کارگردان فیلم‌ های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «فرزند صبح» در پایان این گفتگو متذکر شد: برای من به عنوان یک فیلمساز همیشه دغدغه قلبی ام مهم بوده؛ خوشبختانه دغدغه های من برخلاف آیین و عقاید جامعه و کشورمان نیست و از این رو با ذوق و جان و دل مبادرت به تولید آثارم می کنم. من معتقدم پرداختن به هر موضوع و سوژه ای باید آگاهانه و با تعمق باشد. ما وقتی می خواهیم برای شهدا کار بکنیم باید با آگاهی و تفکر و دغدغه قلبی جلو برویم نه بر اساس برخی کلیدواژه ها مانند سینمای استراتژیک! بی تردید اگر این اتفاق رخ بدهد سینمای دفاع مقدس ما متحول خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.